hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > خطیب جمعه تهران: اگر دلی از بی‌حجابی بلرزد، بی مسوولیتی اجتماعی است

خطیب جمعه تهران: اگر دلی از بی‌حجابی بلرزد، بی مسوولیتی اجتماعی است

اگر بر اثر نوع لباس من و رعایت نکردن حریم عفاف و حجاب و کاهش پوشش و استفاده از زینت های غیرمجاز دلی بلرزد و کسی به گناه بیفتد، از مصادیق ضرر است و بی مسوولیتی اجتماعی است

به گزارش شبکه شرق، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری خطیب جمعه تهران در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران با دعوت همه به رعایت تقوا گفت: یکی از برجسته ترین جلوه های تقوا در روابط اجتماعی تعریف می‌شود. 

وی افزود: طبق اراده الهی روابط بین انسان ها براساس سلم و سلام است؛ یعنی افراد جامعه باید از یکدیگر احساس ایمنی کنند. حق عمومی به عنوان حق الناس فراگیر این است که از ناحیه دیگران احساس ایمنی کند و احساس خطر نداشته باشد. این موضوع  اولین جلوه مسوولیت اجتماعی است. 

خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت:  از ناحیه ما حقی از کسی تضییع شد باید این دنیا و آن دنیا پاسخگو باشیم. 

علی اکبری ادامه داد: ما باید به کیفیتی زندگی کنیم،  ظلم و آزار و اذیتی به کسی وارد نشود. انسان مسلمان آغاز زندگی مومنانه اش مبتنی بر این است که از ناحیه او و زبان و قدم و قلم و دارایی او به دیگران آسیبی وارد نشود. به عنوان مثال اگر بر اثر رانندگی‌ من آلودگی صوتی پیش بیاید و اگر  زمینه آزار و اذیت دیگران فراهم شود ضامن و مسوول هستم.

وی افزود: اگر بر اثر نوع لباس من و رعایت نکردن حریم عفاف و حجاب و کاهش پوشش و استفاده از زینت های غیرمجاز دلی بلرزد و کسی به گناه بیفتد، از مصادیق ضرر است و بی مسوولیتی اجتماعی است و چنین شخص بی حیا و بی عفت و بی حجاب در برابر همه ضررهای مادی و معنوی که به دیگران وارد می شود ضامن و مسوول است.  اگر کسی در مدیریت قرار میگیرد و براثر تصمیم غلط او آسیب به جامعه وارد می شود برای  تمام خسارت هایی که وارد شده مسوول است. اگر کسی حیوانی را همراه خود می‌کند و بعنوان دوست صمیمی زندگی وارد محیط اجتماعی می‌کند، اگر باعث نگرانی و ترس دیگران شود مسوول است. کسانی که به اسم آزادی، سلامت اجتماعی را به مخاطره می اندازند افرادی بی مسوولیت هستند.

 

علی اکبری ادامه داد: در جریان ویروس کرونا حساسیت و نقش و مسوولیت  روابط اجتماعی را بهتر درک کردیم، ولی زود فراموش کردیم. همه باید ماسک می زدند. کاش می دانستیم ویروس بی حیایی و بی عفتی به مراتب از ویروس کرونا خطرناک تر است.‌

 

منبع: sharghdaily-894116

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد