hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > هیچ اطلاعاتی مبنی بر شلیک موشک به هواپیمای «یوگنی پریگوژین» در دست نداریم

هیچ اطلاعاتی مبنی بر شلیک موشک به هواپیمای «یوگنی پریگوژین» در دست نداریم

سخنگوی پنتاگون که این نهاد معتقد است که رهبر گروه واگنر در سقوط هواپیما در روسیه کشته شده است ولی شواهدی از شلیک موشک به هواپیمای حامل وی در اختیار ندارد.

ژنرال «پاتریک رایدر» سخنگوی پنتاگون که این نهاد معتقد است که «یوگنی پریگوژین» رهبر گروه واگنر در سقوط هواپیما در روسیه کشته شده است.

به گزارش ایلنا، رایدر گفت: «من قصد ندارم به جزئیات نحوه جمع‌آوری اطلاعات بپردازم، اما ارزیابی اولیه ما، بر اساس عوامل مختلف، این است که او احتمالا کشته شده است». 

رایدر همچنین گفت که پنتاگون «در حال حاضر هیچ اطلاعاتی مبنی بر اینکه هواپیما با موشک زمین به هوا سرنگون شده باشد، در اختیار ندارد».

 سی‌ان‌ان پیشتر گزارش داده بود که ایالات متحده نشانه‌هایی مبنی بر ساقط کردن هواپیما توسط موشک مشاهده نکرده است.

در همین حال، منابع آمریکایی پیش از این اعلام کرده بودند که ارزیابی‌های اولیه این کشور حاکی از آن است که سقوط هواپیمای حامل رهبر گروه واگنر، عامدانه و «ناشی از یک انفجار» بوده است.

«جاستین کرامپ» کارشناس نظامی آمریکایی گفت که این ارزیابی با توجه به نحوه سقوط هواپیما، محتمل‌ترین فرضیه است. 

وی گفت که به نظر می‌رسد نحوه سقوط عمودی هواپیما به دلیل انفجار بوده است چراکه نقص مکانیکی هواپیما به تنهایی چنین شرایطی را ایجاد نمی‌کند.

کرامپ با بیان این‌که هرکسی می توانست آن بمب را کار بگذارد، افزود که قرار دادن بمب در داخل هواپیما «کاملاً مطابق با آنچه ما از عملیات اطلاعاتی علیه پریگوژین انتظار داریم» بوده است.

منبع: etemadonline-629047

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد