hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > (عکس) شکار پیشرفته‌ترین سلاح‌های آمریکا و اسرائیل توسط ایران

(عکس) شکار پیشرفته‌ترین سلاح‌های آمریکا و اسرائیل توسط ایران

شاهد ۱۹۱ با مداومت پروازی ۴ ساعت و نیم تا ارتفاع ۲۵ هزار پایی اوج می‌گیرد و اگر آرکیو ۱۷۰ را معیار بگیریم شاهد هم در رده پرنده‌های رادارگریز قرار دارد که شناسایی‌اش برای رادار‌های دشمن کار دشواری خواهد بود.

دانش و توانایی فنی بالای مهندسان ایرانی در مهندسی معکوس، برخی از پیشرفته‌ترین فناوری‌های نظامی جهان را به محصولات بومی با کیفیتی چشمگیر و مثال زدنی تبدیل کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، اوایل سال ۱۳۹۰ بود که یک فروند پهپاد آر کیو ۱۷۰ آمریکایی در شرق کشور و در حوالی بردسکن به دام نیروی ایرانی افتاد. پهپادی که هنوز هم یکی از پیشرفته‌ترین و سری‌ترین پهپاد‌های آمریکا است.

پهپادی که با نام مستعار «wraith» به معنای شبح شناخته می‌شود. این پهپاد سال ۲۰۰۷ به خدمت ارتش آمریکا درآمد و هنوز در خدمت و مشغول پرواز است.

طراح و سازنده این پهپاد کمپانی مشهور لاکهید مارتین است که ساخت جنگنده‌های مشهور اف ۲۲ و اف ۳۵ را در کارنامه دارد. این پهپاد از مرموزترین پرنده‌های ارتش آمریکا است که عملیات‌های جاسوسی را برای سیا به انجام می‌رساند و از این رو اطلاعات چندانی از قابلیت‌ها و توانایی‌هایش منتشر نشده است.

/(عکس) شکار پیشرفته‌ترین سلاح‌های آمریکا و اسرائیل توسط ایران/

هاروپ

با توجه به ماجرای مهندسی معکوس پهپاد آر کیو ۱۷۰ آمریکایی چیزی که گمان میلیتاریست‌های فضای مجازی را درباره تئوری مهندسی معکوس پهپاد جدید انتحاری ارتش از روی هاروپ اسرائیلی تقویت می‌کند، تجربه موفق نیرو‌های مسلح کشورمان در این زمینه است.

منبع: fararu-660341

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد