hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > از استخدام 2405 کارمند در بانک هاى امارات ظرف یک سال تا افزایش مازاد تجاری عربستان

از استخدام 2405 کارمند در بانک هاى امارات ظرف یک سال تا افزایش مازاد تجاری عربستان

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،الامارات الیوم ، العالم الجدید، الشرق،الفرات نیوز وخبرگزاری رسمی عراق .

به گزارش شبکه شرق، در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،الامارات الیوم ، العالم الجدید، الشرق،الفرات نیوز وخبرگزاری رسمی عراق .

 

الامارات الیوم

بانک مرکزی: استخدام 2405 کارمند در بانک هاى امارات ظرف یک سال

بانک مرکزی امارات اعلام کرد که بانک‌های فعال در این کشور طی یک سال 2405 کارمند جدید و طی یک ماه 423 کارمند استخدام  کردند که این امر ناشی از توسعه عظیم بانک‌ها و توسعه‌های مورد انتظار آنها و حمایت از عملیات بومی‌سازی در بانکداری است. در حالی که تراز طلاى بانک مرکزی در پایان نیمه اول سال جاری به 16.8 میلیارد درهم افزایش یافت که نسبت به مدت مشابه سال 2022 پنج میلیارد درهم افزایش داشته است.

تعداد کارمندان بانک های خارجی نیز در پایان نیمه اول سال  به 7160 کارمند افزایش یافت، در حالی که در پایان نیمه اول سال 2022 تعداد کارکنان بانک های خارجی 6787 نفر بود که با افزایش 373 کارمندی مواجه بود.

 

الشرق

افزایش مازاد تجاری عربستان

مازاد تراز تجاری عربستان از 7 میلیارد و 860 میلیون دلار در ماه مه (پایین ترین سطح در بیش از دو سال گذشته) به 10.1 میلیارد دلار در ماه ژوئن افزایش یافت.

، مازاد تراز تجاری این کشور، 56 درصد کمتر از سطح سال گذشته خود است که به 23 میلیارد دلار رسید. مجموع صادرات عربستان با 40 درصد کاهش سالانه در ژوئن به 23.7 میلیارد دلار و واردات این کشور نیز با کاهش 17 درصدی به 14 میلیارد دلار رسید.

یک ماه پیش، مازاد تجاری عربستان پایین ترین سطح خود از آوریل 2021 را ثبت کرد که تحت تأثیر کاهش صادرات نفت با اجرایی شدن کاهش داوطلبانه تولید نفت به میزان 500 هزار بشکه ای در روز از ابتدای ماه مه بود.

 

العالم الجدید 

اختلافات  بغداد با بانک جهانی

گزارش بانک جهانی درباره بدهی 152 میلیارد دلاری دولت عراق با واکنش مشاور اقتصادی نخست وزیر این کشور همراه شد که این مبلغ را مبالغه‌آمیز خواند و گفت که بدهی‌های داخلی و خارجی دولت عراق نصف این مبلغ هم نمی‌شود.

مظهر محمد صالح مشاور اقتصادی نخست‌وزیر عراق، گفت که بدهی داخلی دولت عراق حدود 71 هزار میلیارد دینار (48 میلیارد دلار) است که بانک‌های دولتی عراق در قالب اسناد و حواله‌های خزانه حدود 54 میلیارد دلار ذخایر دارند.

وی افزود که بدهی‌های خارجی عراق که دولت متعهد به پرداخت آنها تا سال 2028 است 23 میلیارد دلار است و بعد از این تاریخ ممکن است این بدهی‌ها به حدود 30 میلیارد دلار برسد..

 

خبرگزاری رسمی عراق 

تشکیل کمیته واردات خودرو

اداره راهنمایی و رانندگی عراق از آغاز یکپارچه سازی واردات خودرو در سراسر عراق خبر داد.

زیاد القیسی، سخنگوی اداره راهنمایی و رانندگی عراق گفت که به دستور فرمانده کل نیروهای مسلح عراق و نظارت وزیر کشور و پیگیری راهنمایی و رانندگی، کمیته ای یکپارچه بین وزارت کشور به ریاست طارق الربیعی، مدیر اداره راهنمایی و رانندگی و عضویت مشاور وزیر داخله اقلیم کردستان و برخی از ادارات از جمله راهنمایی و رانندگی عراق و اقلیم کردستان و سازمان کل گمرک اقلیم کردستان تشکیل شد. وی افزود که این کمیته پیرامون یکپارچه سازی واردات خودرو در سراسر عراق رایزنی خواهد کرد

 

الفرات نیوز

عبور عراق از بحران آب

عون دیاب، وزیر منابع آبی عراق از افزایش رهاسازی رودخانه دجله خبر داد و گفت که عراق به زودی از بحران آب عبور خواهد کرد. میزان رهاسازی آب به رودخانه دجله افزایش یافته و خاطرنشان کرد: رهاسازی به رودخانه فرات هنوز کم است.تلاش های زیادی که توسط وزارت منابع آبی عراق انجام شد، از جمله نصب یک ایستگاه پمپاژ بزرگ در الثرثار برای استفاده از ذخیره موجود در دریاچه الثرثار برای افزایش سطح آب رودخانه فرات، به غلبه بر بحران کمک کرد.

روز گذشته عبداللطیف جمال رشید، رئیس جمهور عراق، در دیدار هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه، بر لزوم دستیابی عراق به سهم آبه عادلانه و کافی تاکید کرد.

 

منبع: sharghdaily-894050

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد