به گزارش اکوایران، نیکلاس مرتنز (Nicholas Mertens) تحلیل‌گر معروف در یوتیوب خود برای ۵۱۱ هزار مشترک کانال خود در مورد آینده بیت‌کوین و اتریوم صحبت کرد. وی معتقد است که حمایت صعودی که برای روند صعودی بیت کوین انتظار می‌رفت اتفاق نیفتاده است و این موضوع می‌تواند باعث به خاک و خون کشیده شدن آلت‌کوین‌ها شود. این تحلیل‌گر به‌صورت خاص نگاهی به اتریوم نیز داشته است.

مرتنز معتقد است که اگر سرمایه‌گذاران برای حمایت وارد بازار نشوند، با توجه به ریزش اخیر، ممکن است اتر (ETH) به زیر ۱۰۰۰ دلار نیز برسد. یکی از علل نگرانی این تحلیل‌گر عدم تعادل بین فروشندگان و خریداران است و این موضوع می‌تواند باعث از بین رفتن حمایت‌های موجود و کاهش قیمت اتریوم به زیر ۱۰۰۰ دلار شود. 

تحولات بیست‌وچهار ساعته

بیت کوین با نماد اختصاری BTC یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۵۶۹.۰۶ میلیارد دلار، در رتبه ۱ بازار قرار داشته و سهم ۵۱.۳۷ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد . هر واحد از بیت کوین در این لحظه با قیمت ۲۶,۴۵۵ دلار، با احتساب نرخ تتر ۴۹,۶۴۲ تومان معادل ۱,۳۱۳,۳۱۴,۸۱۴ تومان معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن ۷.۶۴ میلیارد دلار است. قیمت در ۲۴ ساعت اخیر ۲.۱۵% افزایش یافته است. بالاترین قیمت بیت کوین در تاریخ ۱۹ آبان ۱۴۰۰(10 November 2021) معادل ۶۸,۶۶۴.۱۶ دلار بوده که همینک %۶۱.۴۷ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحدهای در گردش بیت کوین ۱۹.۴۶ میلیون و تعداد کل واحدهای آن ۲۱ میلیون خواهد بود. در حال حاضر فعال ترین صرافی که در آن بیت کوین معامله می‌شود، صرافی ATAIX با سهم %۹۳.۲۳ از حجم معاملات روزانه است.

اتریوم با نماد اختصاری ETH یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۲۲۱.۰۷ میلیارد دلار، در رتبه ۲ بازار قرار داشته و سهم ۱۹.۹۵ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد . هر واحد از اتریوم در این لحظه با قیمت ۱,۶۸۰.۵۱ دلار، با احتساب نرخ تتر ۴۹,۶۵۰ تومان معادل ۸۳,۴۳۷,۷۵۵ تومان معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن ۳.۱۶ میلیارد دلار است. قیمت در ۲۴ ساعت اخیر ۲.۵۴% افزایش یافته است. بالاترین قیمت اتریوم در تاریخ ۱۹ آبان ۱۴۰۰(10 November 2021) معادل ۴,۸۵۱.۱۱ دلار بوده که همینک %۶۵.۳۵ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحدهای در گردش اتریوم ۱۲۰.۱۵ میلیون و تعداد کل واحدهای آن ۱۲۰.۱۵ میلیون خواهد بود. در حال حاضر فعال ترین صرافی که در آن اتریوم معامله می‌شود، صرافی WBF Exchange با سهم %۹۹.۸۷ از حجم معاملات روزانه است.