hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > مشاهده پلنگ ایرانی و گوزن قرمز در لنگرود

مشاهده پلنگ ایرانی و گوزن قرمز در لنگرود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت: جنگل‌های هیرکانی گیلان از عرصه‌های طبیعی و بی‌نظیری برخوردار است که می‌توان غرش پلنگ ایرانی و بانگ گوزن قرمز(مرال) را در آن شنید.

به گزارش شبکه شرق، حمزه عشوری امروز در جمع خبرنگاران از مشاهده شدن پلنگ ایرانی و گوزن قرمز در ارتفاعات جنگلی شهرستان لنگرود خبر داد و اظهار داشت: جنگل‌های هیرکانی گیلان از عرصه‌های طبیعی و بی‌نظیری برخوردار است که می‌توان غرش پلنگ ایرانی و بانگ گوزن قرمز(مرال) را در آن شنید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان ادامه داد: در کار گروهی که توسط محیط‌بانان و کارشناسان زبده و متخصص اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود انجام گرفت، تصاویر زیبایی از یک قلاده پلنگ ایرانی و یک راس گوزن قرمز (مرال) برای اولین بار طی یک شبانه‌روز در ارتفاعات جنگلی این شهرستان به ثبت رسید.

 

 

 

عشوری با بیان اینکه آموزش جوامع محلی، برخورد قاطع با شکارچیان غیرمجاز و تعامل با جوامع بومی و محلی و تلاش شبانه‌روزی محیط‌بانان سبب شده تا امنیت در زیستگاه برای این گونه‌های حیات وحش تامین شود افزود: مشاهده و تصویر برداری از گونه‌های ارزشمند نشان از این امنیت دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان خاطرنشان کرد: مرال یا گوزن قرمز که به آن «گاوکوهی» نیز گفته می‌شود از گونه‌های باشکوه جنگل‌های پهن برگ هیرکانی شمال ایران است.

 

 

منبع: sharghdaily-893939

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد