به گزارش اکوایران، در حاشیه نشست هیات دولت، سیدصولت مرتضوی - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی - اعلام کرد که هر کسی که در پنج دهک اول قرار بگیرد، مشمول یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی خواهد شد.

وزیر رفاه همچنین خبر داد: همکاران ما در وزارت رفاه مجددا آزمون وسع را بررسی می‌کنند و احتمال اینکه تغییراتی در دهک‌بندی‌ها صورت بگیرد، یعنی عده‌ای از دهک‌های بالا به دهک‌های پایین بروند یا برعکس، وجود دارد. ظرف ۱۰ الی ۱۵ روز آینده نتیجه آزمون وسع اعلام خواهد شد.

او افزود: کسانی که به هر طریقی برای یارانه ثبت‌نام نکردند یا در دهک ۱۰ قرار گرفتند و یارانه به آنها تعلق نمی‌گیرد و اگر نسبت دهک‌بندی اعتراض دارند، می‌توانند در سامانه اعتراض کنند و بعد از بررسی نتیجه به آنها گفته خواهد شد.

مرتضوی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: در سال ۱۴۰۲ با هیچ مانعی برای پرداخت حقوق و مستمری بازنشستگان مواجه نشده‌ایم و یک ریال تسهیلات و استقراض و مازاد برداشت از بانک‌ها نداشتیم.

در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه 1 شهریور) هیأت دولت، علی بهادری جهرمی - سخنگوی دولت - نیز به خبر افزایش تسهیلات یارانه‌ای نخست اشاره و تاکید کرد که امکان استفاده از تسهیلات کالابرگ الکترونیکی به پنج دهک افزایش یافت.