به گزارش اکوایران، احساسات معامله‌گران پس از افت ۱۱ درصدی قیمت بیت کوین در این هفته، به سمت سطوح منفی سوق پیدا کرده است. اگرچه بیت کوین در نزدیکی ۲۵ هزار دلار حمایت شده، اما تحلیل‌گران انتظار چندین ریزش دیگر تا سطح مهم ۲۰ هزار دلاری را دارند.

ضعف قیمت‌ها محدود به بازار ارزهای دیجیتال نبوده است. بازارهای سهام ایالات متحده نیز هفته‌ خوبی را تجربه نکرده‌اند. شاخص S&P 500 تقریباً ۲/۱ درصد و شاخص نزدک کامپوزیت (Nasdaq Composite) نیز حدود ۲/۶ درصد کاهش یافته، و هر دوی این شاخص‌ها سه هفته متوالی را با ضرر پشت سر گذاشته‌اند. این امر نشان می‌دهد که معامله‌گران در کوتاه‌مدت معاملات کم ریسک را در نظر گرفته‌اند.

سقوط بیت کوین منجر به کاهش قیمت چندین آلت‌ کوین دیگر هم شده، که نشان‌دهنده یک فروش گسترده در بازار است. با این حال، در پس این دریای خون، تعدادی از آلت‌کوین‌ها بودند که یا با واکنش‌های قوی از سطوح حمایت خود عبور کرده‌اند یا با ادامه حرکت رو به بالا، عملکرد برجسته‌ای داشتند.

بیت کوین با نماد اختصاری BTC یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۵۶۹.۰۶ میلیارد دلار، در رتبه ۱ بازار قرار داشته و سهم ۵۲.۰۵ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد . هر واحد از بیت کوین در این لحظه با قیمت ۲۶,۰۷۱ دلار، با احتساب نرخ تتر ۴۹,۴۰۰ تومان معادل ۱,۲۸۷,۹۲۷,۲۰۱ تومان معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن ۷.۶۴ میلیارد دلار است. قیمت در ۲۴ ساعت اخیر -۰.۱۵ درصد کاهش یافته است. بالاترین قیمت بیت کوین در تاریخ ۱۹ آبان ۱۴۰۰ (10 November 2021) معادل ۶۸,۶۶۴.۱۶ دلار بوده که هم‌اینک ۶۲.۰۳ درصد پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحدهای در گردش بیت کوین ۱۹.۴۶ میلیون و تعداد کل واحدهای آن ۲۱ میلیون خواهد بود. در حال حاضر فعال ترین صرافی که در آن بیت کوین معامله می‌شود، صرافی ATAIX با سهم ۹۳.۲۳ درصد از حجم معاملات روزانه است.

اتریوم با نماد اختصاری ETH یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۲۲۱.۰۷ میلیارد دلار، در رتبه ۲ بازار قرار داشته و سهم ۲۰.۲۳ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد . هر واحد از اتریوم در این لحظه با قیمت ۱,۶۶۵.۰۲ دلار، با احتساب نرخ تتر ۴۹,۴۴۷ تومان معادل ۸۲,۳۳۰,۵۱۷ تومان معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن ۳.۱۶ میلیارد دلار است. قیمت در ۲۴ ساعت اخیر -۰.۶۸ درصد کاهش یافته است. بالاترین قیمت اتریوم در تاریخ ۱۹ آبان ۱۴۰۰ (10 November 2021) معادل ۴,۸۵۱.۱۱ دلار بوده که هم‌اینک ۶۵.۶۷ درصد پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحدهای در گردش اتریوم ۱۲۰.۱۵ میلیون و تعداد کل واحدهای آن ۱۲۰.۱۵ میلیون خواهد بود. در حال حاضر فعال ترین صرافی که در آن اتریوم معامله می‌شود، صرافی WBF Exchange با سهم ۹۹.۸۷ درصد از حجم معاملات روزانه است.

تتر با نماد اختصاری USDT یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۸۳.۳۵ میلیارد دلار، در رتبه ۳ بازار قرار داشته و سهم ۷.۶۲ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد . هر واحد از تتر در این لحظه با قیمت ۰.۹۹۹۷۱۱ دلار، با احتساب نرخ تتر ۴۹,۴۲۸ تومان معادل ۴۹,۴۱۳ تومان معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن ۱۴.۴۸ میلیارد دلار است. قیمت در ۲۴ ساعت اخیر -۰.۰۱ درصد کاهش یافته است. بالاترین قیمت تتر در تاریخ ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ (25 February 2015) معادل ۱.۲۱ دلار بوده که همینک ۱۷.۷۴ درصد پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحدهای در گردش تتر ۸۳.۴۱ میلیارد و تعداد کل واحدهای آن ۸۶.۶۸ میلیارد خواهد بود. در حال حاضر فعال ترین صرافی که در آن تتر معامله می‌شود، صرافی ATAIX با سهم ۶۴.۰۵ درصد از حجم معاملات روزانه است.