hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > در هفته دولت امسال ۶۳۴ پروژه عمرانی و اقتصادی در کلاله افتتاح و کلنگ زنی می شود

فرماندار کلاله در قرارگاه خبری شهید همدانی

در هفته دولت امسال ۶۳۴ پروژه عمرانی و اقتصادی در کلاله افتتاح و کلنگ زنی می شود

فرماندار کلاله اظهار کرد: طرح‌های هفته دولت در این ایام ۶۳۴ پروژه با اعتبار چهار هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده و یا عملیات ساخت آن آغاز خواهد شد که در نتیجه اجرای آن ۶۰۶ نفر صاحب شغل می‌شوند.

 فرهاد شیبک، در قرارگاه خبری شهید همدانی اظهار کرد: در هفته دولت امسال ۶۳۴ پروژه عمرانی و اقتصادی در کلاله در دستور کار قرار گرفته که ۴۳۸ میلیارد تومان برای این پروژه ها در نظر گرفته شده است.

فرماندار کلاله افزود: افتتاح و بهره برداری این پروژه ها در شهرستان کلاله،ایجاد اشتغالزایی برای ۶۰۶ نفر خواهد شد.

وی بیان کرد: از مجموع ۱۰۶ پروژه عمرانی پیش بینی شده ۸۷ فقره از این پروژه‌ها با اعتبار ۲۱۱ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید و ۱۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۰۵ پروژه میلیارد تومان کلنگ زنی خواهد شد.

شیبک گفت: در هفته دولت امسال ۵۲۸ پروژه اقتصادی با اعتبار ۱۲۱ میلیارد در کلاله به بهره برداری می‌رسد‌.

وی بیان کرد: بهره‌برداری از خطوط جمع‌آوری آب چاه‌های شماره دو و سه، آسفالت گرم روستاها، احداث پایگاه امداد گاز و افتتاح مدرسه ۶ کلاسه از جمله پروژه های عمرانی هفته دولت در کلاله است.

فرماندار کلاله یادآور شد: اعتبارات امسال هفته دولت نسبت به سال گذشته ۱۶۰ درصد افزایش داشته است.

شیبک گفت: از مجموع اعتبار ۹۸ میلیارد تومانی تملک دارایی کلاله در سال گذشته حدود ۷۰ درصد آن تخصیص یافته که ۹۰ درصد آن به صورت نقدی انجام شده است.

وی هپچنین گفت: در مجموع سفر اسفند ماه سال ۱۴۰۰ آیت الله رئیسی به کلاله ۳۱۲ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده بود که ۲۴ درصد آن محقق شده است

وی اظهار کرد: تامین آب شرب، راه، مسکن، کشاورزی و ساخت مدرسه، اولویت‌های کلاله برای توزیع اعتبارات تملک دارایی است.

فرماندار کلاله گفت: توجه به سرمایه گذاری در حوزه صنایع غذایی و تبدیلی برای این شهرستان ضروری است.

وی خواستار ایجاد شهرک صنعتی در این شهرستان شد و گفت: کلاله یک ناحیه صنعتی با وسعت ۱۰ هکتار دارد که از ظرفیت کافی برای جذب سرمایه‌گذاران برخوردار نیست.

شیبک ادامه داد: در یکسال اخیر طرح توسعه این شهرک صنعتی به مساحت ۱۸ هکتار انجام شده که تاکنون ۱۳.۵ هکتار آن به تملک درآمده و در مرحله طراحی است.

وی حمایت از راه‌اندازی فرودگاه قدس کلاله، اختصاص ۸۰ میلیارد ریال اعتبار مشاغل خانگی، تعهد هزار و ۴۴۷ فرصت شغلی جدید، ثبت نام هفت هزار و ۶۰۰ متقاضی مسکن در طرح نهضت ملی مسکن را از جمله برنامه‌های توسعه سال جاری این شهرستان برشمرد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد