hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > استقلال و شهرخودرو در «قطر گیت»

استقلال و شهرخودرو در «قطر گیت»

مرحله سوم پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا 2020 امروز پیگیری می‌شود که در 2 مسابقه نمایندگان فوتبال کشورمان به مصاف حریفان قطری خود می‌روند.
در اولین مسابقه که از ساعت 18:40 آغاز می‌شود، شهرخودرو و السیلیه در ورزشگاه حمد بن خلیفه دوحه که استادیوم اختصاصی الاهلی است، برابر هم قرار می‌گیرند. شاگردان مجتبی سرآسیایی شنبه گذشته اولین گام آسیایی خود را موفقیت‌آمیز برداشتند و موفق شدند در امارات، الرفاع بحرین را 2-1 شکست دهند. شهرخودرویی‌ها حالا امیدوارند با پیروزی در این مسابقه، گام به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا بگذارند. در مقابل، السیلیه که فصل گذشته به مقام سوم لیگ ستارگان قطر رسید، در فصل جاری با 17 امتیاز در رده ششم قرار دارد. هدایت این تیم قطری را «سامی ترابلسی» مربی 51 ساله تونسی برعهده دارد. او سرمربی سابق تیم ملی تونس بوده و از سال 2013 در السیلیه مشغول فعالیت شد. این تیم که در 5 بازی اخیر خود 4 شکست داشته و تنها در یک بازی برابر ام صلال به پیروزی رسیده، در بازی آخر خود در هفته سیزدهم لیگ ستارگان 1-0 به الاهلی باخت. السیلیه در سال 1995 تأسیس شده و علی کریمی هم در مقطعی پیراهن این تیم را برتن کرده است. این تیم درحال حاضر 8 بازیکن خارجی دارد که یکی از آنها کریم انصاری فرد است. مهاجم تیم ملی فوتبال ایران سال 2019 از ناتینگهام فارست به این تیم پیوست و در 13 بازی لیگ ستارگان 6 گل و در جام حذفی قطر هم یک گل برای السیلیه به ثمر رسانده و بهترین گلزن این تیم به شمار می‌رود و حالا تقابل او با مشهدی‌ها و خصوصاً سیدمهدی رحمتی دروازه بان این تیم جالب توجه خواهد بود. بازی قبلی شهرخودرو فیلمبرداری نشد و نمی‌توان چندان در مورد کیفیت فنی این تیم صحبت کرد ولی آنچه مشخص است اینکه مشهدی‌ها با خستگی ناشی از پلی‌آف قبلی به دوحه رسیده‌اند. درهر حال باید امیدوار بود این تیم السیلیه را هم شکست دهد و به حضور خود در آسیا ادامه دهد.

الریان – استقلال؛ دیدار دو قدرت

در دیگر دیدار که از ساعت 18:45  آغاز می‌شود، الریان و استقلال در ورزشگاه اختصاصی السد به نام جاسم بن حمد به مصاف هم می‌روند. آبی‌پوشان پایتخت در پلی‌آف قبلی که در دوبی برگزار شد، الکویت را با ارائه فوتبالی زیبا 3-0 شکست دادند. در آن دیدار شیخ دیاباته 2 گل به ثمر رساند و  وریا غفوری هم با زدن یک گل از روی ضربه ایستگاهی و ارسال یک پاس گل، تأثیر زیادی در ثبت نتیجه داشتند. نمایش شاگردان فرهاد مجیدی در اولین حضور این مربی جوان، فوتبالدوستان ایرانی را به درخشش بیشتر آبی‌پوشان امیدوار کرده، گرچه الریان تیمی به مراتب قدرتمندتر از الکویت به شمار می‌رود. الریان که فصل گذشته به مقام چهارم لیگ ستارگان قطر رسید، در فصل جاری با 28 امتیاز بعد از الدحیل در رده دوم قرار دارد. البته این تیم در 2 بازی آخر خود باخت‌های سنگین 4-1 و 4-2 مقابل السد و الغرافه متحمل شده ولی همچنان جزو مدعیان این فصل لیگ ستارگان محسوب می‌شود. هدایت این تیم را مربی 54 ساله آرژانتینی به نام «دیه گو آگیره» برعهده دارد و از 6 بازیکن خارجی در ترکیب خود بهره می‌برد. با این حال، استقلال نام بزرگی در فوتبال آسیاست و به همین خاطر رسانه‌های قطری به الریان هشدار داده‌اند. نکته نگران کننده برای آبی‌پوشان هم خستگی به جا مانده از سفرهای پیاپی در روزهای گذشته است. مجیدی و شاگردانش که جمعه به دوبی رفتند، پس از بازی مقابل الکویت به ایران بازگشتند و با پرواز دیگری عازم قطر شدند. با تمام این اوصاف اگر استقلالی‌ها کیفیتی مشابه بازی قبل ارائه دهند، پیروزی مقابل الریان و رسیدن به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا دور از دسترس نخواهد بود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد