hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > تجربه مشترک ستاره تیم زنان اسپانیا با مجتبی جباری

تجربه مشترک ستاره تیم زنان اسپانیا با مجتبی جباری

ورزش سه نوشت: زننده گل قهرمانی تیم زنان اسپانیا در فینال جام جهانی، سرنوشت مشابهی با یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ استقلال دارد.

ماجرای ویژه اولگا کارمونا، زننده گل قهرمانی اسپانیا در جام جهانی، و تاخیر اسپانیایی‌ها در اعلام خبر درگذشت پدر این بازیکن به ماجرای مجتبی جباری و مواجه شدن با خبر تلخ از دست دادن پدرش شباهت بی‌کم‌وکاستی دارد.

تیم ملی فوتبال زنان اسپانیا در حالی فینال جام جهانی 2023 استرالیا را با برتری برابر انگلیس به سود به پایان برد که اولگا کارمونا، کاپیتان 23 ساله این تیم و زننده تک گل این تیم، پس از مسابقه با شوک خبر از دست دادن پدر خود مواجه شد تا اردوی قهرمان جهان تحت تاثیر این اتفاق ناگوار قرار بگیرد.

1913189

در حالی که اسپانیایی‌ها سخت مشغول شادی بودند و کسب نخستین عنوان قهرمانی خود در جام جهانی زنان را جشن می گرفتند، فدراسیون فوتبال اسپانیا با صدور یک بیانیه، خبر درگذشت پدر کاپیتان تیم زنان خود را اعلام کرد و این موضوع باعث شد تا ستاره رئال مادرید، در کانون اخبار قرار بگیرد.

تصمیمی که با واکنش‌های مختلفی همراه بود و بسیاری از فعالان در حوزه مختلف مواضع متفاوتی در این خصوص اتخاذ کردند. گروهی معتقدند که کار فدراسیون فوتبال اسپانیا در مخفی نگه داشتن خبر درگذشت پدر اولگا اقدامی منطقی در جهت حفظ آرامش این بازیکن و تیم بوده و در مقابل گروه دیگری اعتقاد دارند حق کاپیتان اسپانیا بوده که بلافاصله با خبر از دست دادن پدر خود مواجه شود تا تصمیم دلخواهش را بگیرد.

داستان قهرمان لاروخا زمانی غم‌انگیزتر می‌شود که بدانیم اولگا روز گذشته و پس از به ثمر رساندن گل قهرمانی اسپانیا، آن را به یکی از دوستان صمیمی‌اش تقدیم کرد که به تازگی مادر خود را از دست داده است و زیر پیراهن خود، نام او را نوشته بود و پس از گلزنی، آن را به همه نشان داد.

1913190

این اتفاق اما برای فوتبال‌دوستان ایرانی یک نمونه مشابه و ملموس دارد. جایی که مجتبی جباری، ستاره بی چون و چرای استقلال در دهه 80، پس از قهرمانی با آبی‌ها در جام حذفی سال 87 با خبر درگذشت پدر خود مواجه شد.

در آن زمان هم استقلالی‌ها پس از اطلاع از این موضوع، به خواست و مدیریت علیرضا منصوریان این خبر را با مجتبی جباری در میان نگذاشتند. از اتفاق، مجتبی در آن مسابقه یکی از بهترین بازی‌های دوران حضور در استقلال را به نمایش گذاشت و با یک گل و پاس گل، استقلال را به قهرمانی رساند.

1913191

جباری که به حضور پدرش در جایگاه ویژه در هنگام بازی های استقلال عادت داشت، چه در زمان مراسم آغازین بازی و چه بعد از گلزنی و در مراسم قهرمانی به دنبال پدرش، صندلی‌های جایگاه ویژه را شماره می‌انداخت تا اینکه پس از بازی و جشن قهرمانی، علیرضا منصوریان، کاپیتان وقت استقلال، فوق ستاره تیمش را از ضایعه بزرگ رخ داده مطلع کرد.

هرچند ناگواری این مصیبت به حدی است که هرگز خبرنگار یا مجری‌ای از جباری نپرسیده که اگر زمان به عقب برگردد ترجیح می‌دهد همان لحظه از این اتفاق باخبر می‌شد تا در کنار خانواده‌اش باشد یا همان مسیر پیش رفته را انتخاب می‌کرد اما آنچه مشخص است، چه در قبال کارمونا و چه در مساله جباری، تاخیر چندساعته در اعلام این خبر به یک قهرمانی بزرگ در مقیاس متفاوت منجر شده و از این رو قضاوت در این خصوص احتمالا کار آسانی نیست.

1913192

258 258

منبع: khabaronline-1804292

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد