به گزارش اکوایران، روند افزایش عرضه مرغ به بازار برای دومین ماه متوالی افزایش یافت و به سطح 162 هزار تن در تیر ماه امسال رسید.

بر اساس تازه‌ترین گزارش مرکز آمار، در تیر ماه امسال بیش از 91 میلیون قطعه انواع طیور زنده (به وزن تقریبا 219 هزار تن) به کشتارگاه‌های کشور وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود دو درصد افزایش یافته است.

از این تعداد انواع طیوری که در تیر ماه امسال وارد کشتارگاه‌های کشور شده معادل 167 هزار تن گوشت قابل مصرف انواع طیور به بازار عرضه شده است.

بررسی روند میزان عرضه گوشت طیور، نشان می‌دهد روند عرضه برای دومین ماه متوالی افزایشی بوده است.

بر اساس آمارهای موجود (که از دی 1399 در دسترس است)، کاهش میزان عرضه گوشت قابل مصرف انواع طیور به بازار که در اردیبهشت امسال به کمترین سطح خود رسیده بود، در خرداد و تیر ماه تغییر روند داده و توانسته بخشی از کمبود گوشت طیور بازار را جبران کند.

از مجموع گوشت انواع طیور قابل مصرفی (از نظر وزنی) که در تیر ماه امسال به بازار عرضه شده، سهم ماکیان (مرغ و خروس) معادل 96.7 درصد و سهم دیگر طیور (بوقلمون، بلدرچین، شترمرغ و سایر طیور) معادل 3.3 درصد بوده است.

photo_2023-08-15_19-50-00

 ادامه افزایش عرضه مرغ در بازار 

بر اساس این گزارش در تیر ماه امسال، میزان عرضه گوشت مرغ در حالی رشد 3 درصدی نسبت به ماه قبل را به ثبت رسانده که همچنان نسبت به تیر ماه سال گذشته حدود 1.5 درصد کاهش داشته است.

عرضه مرغ در اردیبهشت ماه امسال به کمترین میزان طی سال‌های اخیر یعنی 123 هزار تن رسیده بود؛ اما پس از آن عرضه تقویت شد و در خرداد حدود 156.9 هزار تن و در تیرماه حدود 162هزار تن گوشت «مرغ و خروس» به بازار عرضه شده است.

تغییرات نقطه‌ای میزان عرضه ماکیان (مرغ و خروس) نیز نشان از ثبت چهارمین رشد منفی در تیر ماه امسال دارد.