به گزارش اکوایران، ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که در نیمه دوم سال جاری هم اقتصاد آلمان روند رکود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تجربه خواهد کرد و نخواهد توانست از رکود اقتصادی که در زمستان گذشته درگیر آن شده، عبور کند.

طبق آنچه در گزارش بلومبرگ آمده، بر اساس نظرسنجی انجام‌شده در اوایل ماه جاری پیش‌بینی می‌شود در سه ماهه دوم امسال رشد اقتصادی آلمان منفی بوده باشد و در سه ماهه سوم شاهد سنگین‌تر شدن این روند باشیم.

صندوق بین‌الملل پول پیش‌بینی کرده آلمان به عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا تنها عضو گروه 7 است که امسال شاهد منفی شدن رشد اقتصادی خواهد بود.

کاهش تقاضا در بازار داخل آلمان و پیش‌بینی پایین آمدن صادرات این کشور باعث شده تا کارشناسان به این نتیجه برسند که اقتصاد این کشور در سه ماهه چهارم سال جاری، رشد فقط 0.1 درصدی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تجربه کند.

کاهش نیروی کار ماهر و تقاضای کالاهای آلمانی در چین در کنار اجرای سیاست‌های پولی انقباضی و تبعات بحران انرژی در این کشور هم از جمله دیگر موضوعاتی است که هم اکنون حوزه صنعت آلمان با آن دست به گریبان است.

وزارت اقتصاد آلمان هم طی گزارش متفاوتی هشدار داده که انتظارات برای بهبود اوضاع اقتصادی این کشور در اوایل فصل تابستان تحقق پیدا نکرده است.