hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > کولر گازی با چه چیزی کار میکند؟ سیستم گرمایش کولر گازی چگونه کار میکند؟

کولر گازی با چه چیزی کار میکند؟ سیستم گرمایش کولر گازی چگونه کار میکند؟

در پاسخ به پرسش «کولر گازی با چه چیزی کار میکند» باید بگوییم برخلاف تصور بسیاری از افراد پاسخ آن انرژی برق است. در کولر گازی ماده‌ای به‌عنوان گاز مبرد (که از نوع گاز شهری نیست) وجود دارد که در چرخه‌ای بسته به‌منظور تولید سرما و گرما می‌چرخد. کولر گازی برای تولید سرما و گرما نیاز به گاز مبرد درون چرخه تبرید دارد و تنها در‌صورت نشت گاز و کاهش گاز مبرد درون چرخه نیاز به شارژ مجدد گاز خواهد داشت. در این مقاله به‌صورت کامل نحوه عملکرد سیستم سرمایش و گرمایش کولر گازی را توضیح دادیم. با مطالعه مقاله مراحل تولید باد خنک و گرم کولر گازی را متوجه خواهید شد.

در پاسخ به پرسش «کولر گازی با چی کار میکنه» باید بگوییم برخلاف تصور بسیاری از افراد پاسخ آن انرژی برق است. در کولر گازی ماده‌ای به‌عنوان گاز مبرد (که از نوع گاز شهری نیست) وجود دارد که در چرخه‌ای بسته به‌منظور تولید سرما و گرما می‌چرخد. کولر گازی برای تولید سرما و گرما نیاز به گاز مبرد درون چرخه تبرید دارد و تنها در‌صورت نشت گاز و کاهش گاز مبرد درون چرخه نیاز به شارژ مجدد گاز خواهد داشت. در این مقاله به‌صورت کامل نحوه عملکرد سیستم سرمایش و گرمایش کولر گازی را توضیح دادیم. با مطالعه مقاله مراحل تولید باد خنک و گرم کولر گازی را متوجه خواهید شد.

نحوه عملکرد کولر گازی؛ ایجاد باد سرد به‌منظور خنک کردن فضا

مکانیزم عملکرد کولر گازی براساس تبدیل مداوم مبرد بین دو حالت مایع و گاز است. مبرد، ماده یا ترکیبی از مواد به شکل سیال است که در سیستم‌های تبرید مانند یخچال و کولر گازی استفاده می‌شود. درواقع کمپرسور به‌عنوان یکی از اجزای اصلی چرخه سیستم سرمایش انواع اسپیلت با چرخش گاز موجود در دستگاه بین دو حالت مایع و گاز باعث تغییر دمای محیط ‌شود. ازاین‌رو کولر گازی در حالت سرمایش با از بین بردن حرارت و رطوبت موجود در محیط به کاهش دما کمک می‌کند.

 

آشنایی با نحوه عملکرد گرمایش کولر گازی؛ سیستم تولید‌کننده باد گرم اسپیلت

روش کار سیستم گرمایش کولر گازی دیواری و انواع دیگر آن دقیقا برعکس سیستم سرمایش آن است. در واقع کولر گازی با استفاده از سرمای محیط گاز مبرد را به حالت مایع تبدیل می‌کند. از آنجایی که سیستم تولید باد کولر گازی چرخه‌ای بسته است، تبدیل گاز مبرد به مایع به‌طور مداوم اتفاق می‌افتد که افزایش دما را منجر می‌شود. در ادامه به معرفی اجزای مهم چرخه تولید باد گرم و سرد کولر گازی می‌پردازیم.

کمپرسور؛ مهم‌ترین عضو چرخه سیستم سرمایش و گرمایش کولر گازی

برای پاسخ دقیق‌ و کامل‌تر به پرسش «کولر گازی با چی کار میکنه» باید حتما کمپرسور را مورد بررسی قرار دهیم. کمپرسور در کولر گازی مانند مغز آن عمل می‌کند و دستور روشن و خاموش شدن فن را می‌دهد. کمپرسور با استفاده از انرژی برق، گاز مبرد را از اواپراتور می‌کشد؛ سپس گاز را تا دمایی بالاتر از دمای تقطیر متراکم می‌‌کند.

گاز مبرد پس از متراکم شدن از کمپرسور به کندانسور هدایت خواهد شد. کمپرسورها انواع مختلفی از جمله کمپرسور پیستونی، کمپرسور روتاری و کمپرسور اسکرول دارند. اسکرول بهترین و گران‌ترین نوع کمپرسور است که استفاده آن بر قیمت کولر گازی ایستاده برای منزل و هر نوع کولر گازی دیگری تاثیر خواهد داشت.

کندانسور؛ وظیفه خنک کردن و گرم کردن مبرد

کندانسور در سیکل تبرید کولر گازی وظیفه خنک کردن مبرد را دارد؛ همچنین این قطعه هنگام تولید گرما، وظیفه تبدیل مبرد به مایع را خواهد داشت. گاز مبرد بعد از فشرده شدن در کمپرسور به حالت گاز داغ پرفشار تبدیل و وارد کندانسور می‌شود. کندانسور این گاز را از طریق آب یا هوا خنک می‌کند و با گرفتن گرمای نهان گاز مبرد، فاز آن را از حالت گاز به مایع تغییر خواهد داد.

2222

شیر انبساط یا لوله مویی؛ عنصری بسیار حیاتی در تولید باد کولر گازی

پاسخ به سوال پرتکرار «کولر گازی با چی کار میکنه» کامل نشده است. لوله مویی یا شیر انبساط در کولر گازی به‌عنوان عنصری بسیار حیاتی در چرخه تولید باد سرد و گرم عمل می‌کند. در فرآیند کار شیر انبساط، ابتدا مبرد با فشار بالا و در حالت مایع از کندانسور خارج می‌شود و با دما تقریبی بین 35 تا 45 درجه سانتی‌گراد، وارد لوله‌ مویی یا اکسپنشن می‌شود. این وسیله فشار مبرد را کاهش می‌دهد و امکان آماده‌سازی برای فرآیند تبخیر را در اواپراتور ایجاد می‌کند.

کویل اواپراتور در کولر گازی؛ وظیفه کنترل دما و رطوبت در چرخه تولید باد گرم و سرد

در کولر گازی، کویل اواپراتور نقش مهمی را در تنظیم دما و رطوبت هوا ایفا می‌کند. کویل اواپراتور هوای گرم و مرطوب را تصفیه کرده و تبدیل به هوای خنک و خشک می‌کند؛ وظیفه این قطعه در چرخه تولید باد گرم برعکس است. ورودی هوای سرد و مرطوب به این کویل منجر به تبخیر مایع خنک‌کننده یا مبرد در داخل آن می‌شود. مبرد سپس توسط یک کمپرسور به‌صورت مایع به شیر انبساط می‌رسد و در‌نهایت وارد اواپراتور می‌شود.

3

خرید کولرهای گازی با تکنولوژی پیشرفته از فروشگاه اپسیلون کالا

در این مقاله سعی کردیم به پرسش شما عزیزان درباره اینکه «کولر گازی با چی کار میکنه» پاسخ کاملی دهیم. به‌یاد داشته باشید کولر گازی با تبدیل مداوم مبرد از حالت مایع به گاز و برعکس، توانایی ایجاد بادی خنک یا گرم را دارد. برای مشاهده، بررسی و خرید انواع کولرهای گازی پیشنهاد می‌کنیم وبسایت اپسیلون کالا را مشاهده کنید. همچنین در صورت نیاز به مشاوره می‌توانید با کارشناسان این مجموعه از طریق راه‌های ارتباطی موجود در سایت (epsilonkala.com) در تماس باشید.

 

منبع: sharghdaily-893531

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد