hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > از نشست قیمت عجیب مورچه ملکه و مهار تورم در عربستان تا صدور مجوز اپراتور چهارم تلفن همراه عراق و تبادل نفت با روپیه و درهم

از نشست قیمت عجیب مورچه ملکه و مهار تورم در عربستان تا صدور مجوز اپراتور چهارم تلفن همراه عراق و تبادل نفت با روپیه و درهم

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،عکاظ، الغد،الشرق،الصباح و الشرق الاوسط.

 

عکاظ عربستان:

 قیمت مورچه ملکه 5000 ریال در عربستان

یک پرورش دهنده مورچه در عربستان از  افزایش تقاضا برای خرید انواع "مورچه ها" در عربستان سعودی و منطقه خلیج فارس تا سقف 5 هزار ریال برای ملکه کمیاب مورچه ها خبر داد. 

احمد جمان با بیان اینکه 6 سال است که در زمینه پرورش مورچه فعالیت می کند، افزود: تقاضا برای "مورچه های کارگر" نیست زیرا عقیم هستند، بلکه درخواست ملکه ای است که ارتش مورچه ها را برای ساختن "کلونی" رهبری می کند و سن او بین 15 تا 30 سال است و ماموریت او تخم گذاری است.

وی افزود: هزینه «ملکه مورچه ها» بر اساس گونه به دلیل کمیاب بودن برخی از آنها بالغ بر 5 هزار ریال است. مورچه های مختلفی مانند «آکروباتیک»، «آرژانتینی»، «آسیایی»، «نجاری»، «استرالیایی سمی» و غیره وجود دارند و خریداران مراقب سمی ها باشند.

 

الغد:

 آغاز تبادل نفت با روپیه و درهم میان هند و امارات

هند اعلام کرد که بزرگترین شرکت پالایشگاه در این کشور مبلغ خرید یک میلیون بشکه نفت از امارات را به روپیه پرداخت کرده است.

دولت هند اعلام کرد که در تجارت دوجانبه با امارات متحده عربی از واحد پول محلی خود استفاده می کند.

سفارت هند در امارات نیز در بیانیه ای اعلام کرد که سازمان نفت هند، هزینه خرید نفت به شرکت نفت ابوظبی (ادنوک) را به روپیه پرداخت کرده است.هند در ماه ژوئیه توافقی با امارات برای تجارت با پول محلی خود به جای دلار امضا کرد. گفتنی است حجم تجارت دوجانبه میان هند و امارات بین سال های 2022 و 2023 به 84.5 میلیارد دلار رسیده است.

 

الشرق:

 خرید هزاران پردازنده هوش مصنوعی توسط عربستان و امارات

عربستان و امارات برای پیوستن به رقابت جهانی در هوش مصنوعی، هزاران عدد تراشه قدرتمند انویدیا (NVIDIA) خریداری کردند.

عربستان توسط دانشگاه علم و فناوری ملک عبدالله دست کم 3 هزار تراشه اچ 100 را از شرکت NVIDIA خریداری کرد.

این تراشه 40 هزار دلاری توسط رئیس شرکت جنسن هوانگ به عنوان اولین پردازنده جهان که برای هوش مصنوعی مولد طراحی شده، توصیف شده است.

در همین حال امارات از ورود هزاران تراشه NVIDIA به کشورش خبر داد. این کشور پیش از این در موسسه نوآوری تکنولوژی ابوظبی نمونه زبانی اپن سورس این تراشه به نام «فالکون» را توسعه داده بود.

 

الصباح: 

عراق در آستانه صدور مجوز اپراتور چهارم تلفن همراه

کمیسیون حمل و نقل و ارتباطات پارلمان عراق تأکید کرد که مجوز اپراتور چهارم تلفن همراه در این کشور به زودی صادر خواهد شد.

زهیر الفتلاوی، عضو کمیسیون حمل و نقل و ارتباطات پارلمان عراق گفت: اعضای این کمیسیون روز یکشنبه با هیام الیاسری، وزیر ارتباطات دیدار و درباره پروژه مجوز اپراتور چهارم تلفن همراه که پروژه ای ملی است، گفت و گو کردند.

وزارت ارتباطات مجری اصلی این پروژه با مشارکت یکی از شرکت های معتبر جهانی است. پروژه مذکور از سال های پیش مطرح شده اما دولت مصمم است ظرف مدت جاری آن را اجرا کند.

در حال حاضر 3 اپراتور کورک (با شراکت تلکام فرانسه)، آسیاسل (عراقی)، و زین (MTN سابق، کویت) در عراق خدمات تلفن همراه ارائه می‌کنند.

 

الشرق الاوسط: 

مهار تورم در عربستان با کاهش نرخ اجاره بها

طبق اعلام اداره کل آمار عربستان، شاخص نرخ مصرف کننده در عربستان در ماه ژوئیه به پایین ترین میزان در سال جاری رسید و با 0.4 درصد کاهش نسبت به ماه قبل، عدد 2.3 درصد را ثبت کرد. این کاهش تورم در نتیجه مهار سرعت افزایش اجاره بهای مسکن از 10.79 درصد در ماه ژوئن به 10.33 درصد در ژوئیه است.

آمار رسمی حاکی از کند شدن روند افزایش سالانه اجاره بهای آپارتمان در عربستان از 23 درصد در ماه ژوئن به 21 درصد در ژوئیه همزمان با کند شدن روند افزایش اجاره بهای خانه های ویلایی از 7.9 درصد به 7.8 درصد است.

در مقابل، نرخ مواد غذایی و نوشیدنی 1.4 درصد، خدمات حمل و نقل 6.8 درصد، آموزش 1.8 درصد و گردشگری 7.5 درصد در این کشور عربی افزایش داشته است.

 

منبع: sharghdaily-892702

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد