hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > ادامه واکنش‌های بین‌المللی به حادثه تروریستی شاهچراغ

ادامه واکنش‌های بین‌المللی به حادثه تروریستی شاهچراغ

واکنش‌های بین‌المللی به حادثه تروریستی شاهچراغ همچنان دارد و برخی از کشورها آن را محکوم کردند.

به گزارش خبرآنلاین، وزارت خارجه سوریه در بیانیه ای تاکید کرد که دمشق حمله تروریستی به حرم شاهچراغ در شهر شیراز را به شدت محکوم می کند، این اقدام توسط یک گروه تروریستی که از سوی طرف های بین المللی حمایت می شود انجام شد در راستای برهم زدن آرامش و امنیت جمهوری اسلامی ایران است.

در این بیانیه آمده است: سوریه این اقدامات تروریستی را که شهروندان بی گناه از جمله کودکان، زنان و سالمندان را هدف قرار می دهد، محکوم می کند.

در این بیانیه تاکید شده است که این اقدام تروریستی یک اقدام جنایتکارانه است که از نظر انسانی و اخلاقی غیرقابل قبول است و طرف هایی که از آن حمایت و تامین مالی می کنند باید این اقدامات را متوقف کنند.

در پایان این بیانیه آمده است: سوریه بار دیگر از اقدامات جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تروریسم حمایت می کند و به خانواده‌های قربانیان تسلیت می گوید.

وزارت امور خارجه دولت امارات هم در بیانیه ای تاکید کرد: «دولت امارات این اقدامات جنایتکارانه را به شدت محکوم کرده و تمام اشکال خشونت و تروریسم را ‌که بی ثباتی امنیت را هدف قرار داده و با ارزش‌ها و اصول انسانی مغایر است، محکوم می‌کند.»

وزارت امور خارجه امارات، همچنین مراتب تسلیت و همدردی صمیمانه خود را با دولت جمهوری اسلامی ایران و مردم همسایه و خانواده و بستگان قربانیان این جنایت شنیع ابراز و برای همه مجروحان این حادثه آرزوی شفای عاجل کرد.

وزارت خارجه قطر در بیانیه ای حمله تروریستی در شاهچراغ را به محکوم کرد. وزارت خارجه قطر با خانواده قربانیان، دولت و ملت ایران ابراز همدردی و برای مجروحان این حادثه آرزوی شفای عاجل کرد.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل حمله تروریستی به حرم شاهچراغ در شیراز را محکوم و با ملت ایران و خانواده‌های قربانیان این حادثه ابراز همدردی کرد.

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در یک نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره حمله تروریستی روز یک‌شنبه به حرم شاهچراغ اظهار داشت: دبیرکل سازمان ملل حمله تروریستی روز ۱۳ اوت در شیراز را به شدت محکوم می‌کند و همان‌طور که می‌دانید این، دومین حمله در ۱۰ ماه گذشته به این مکان مذهبی است.

بنابر گزارش وب سایت رسمی سازمان ملل، دوجاریک افزود: اقداماتی که مکان‌های مذهبی و عبادتگاه‌ها را هدف قرار می‌دهد، منفور بوده و دبیرکل نیز بر لزوم محاکمه عاملان این جنایت علیه غیرنظامیانی که از حق خود برای انجام آزادانه اعمال مذهبی استفاده می‌کنند، تاکید می‌کند.

وی همچنین گفت که دبیر کل سازمان ملل متحد عمیق‌ترین تسلیت خود را به خانواده‌های داغدار و ملت جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌کند و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل دارد.

پیتر استانو، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در پیامی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: اتحادیه اروپا قویا حمله روز یکشنبه به تروریستی حرم مطهر شاهچراغ در شیراز را محکوم می‌کند. این نمونه دیگری از مورد هدف قرارگیری شهروندان بی‌گناه توسط تروریست‌ها است. اتحادیه اروپا به خانواده قربانیان تسلیت می‌گوید.

وزارت امورخارجه اسپانیا در بیانیه ای حمله تروریستی اخیر در حرم شاهچراغ را محکوم کرد. در این بیانیه آمده است: «دولت اسپانیا حمله تروریستی اخیر در شیراز (ایران) را به شدت محکوم می کند و به بستگان قربانیان تسلیت می گوید و برای مجروحان آرزوی بهبودی و سلامتی می کند »

دولت استرالیا حمله تروریستی در حرم شاهچراغ در شیراز را محکوم کرد. در این اطلاعیه آمده است که هدف قرار دادن عمدی افراد غیر نظامی بی‌گناه، به هیچ وجه قابل قبول نیست. استرالیا تسلیت و همدردی عمیق خود را با خانواده قربانیان ابراز می‌دارد.

۳۱۱۳۱۱

منبع: khabaronline-1801777

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد