hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سیستان و بلوچستان > خرید ۱۲۱ میلیاردی شهروندان سیستان و بلوچستان در طرح کالابرگ الکترونیکی

خرید ۱۲۱ میلیاردی شهروندان سیستان و بلوچستان در طرح کالابرگ الکترونیکی

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: در اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی، شهروندان این استان تاکنون ۱۲۱ میلیارد تومان تراکنش مالی داشته اند، یعنی ۱۱ قلم کالای تحت پوشش طرح را خریداری کرده اند.

به گزارش رویداد ایران به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان؛ خلیل‌احمد سلامی اظهار کرد: طرح کالابرگ الکترونیکی تکلیفی است که بر اساس قانون بودجه بر عهده دولت گذاشته شده است که طی آن، دولت می‌تواند به جای پرداخت یارانه معیشتی از طریق کالابرگ خانوارهای کشور را از نظر مصرف ۱۱ قلم کالای اساسی تحت پوشش قرار دهد.
وی افزود: در مراحل قبلی طرح کالابرگ الکترونیکی اینگونه بود که اگر هر یک از افراد حاضر در سه دهک پایین جامعه به میزان ۸۰ درصد از یارانه نقدی خود یعنی ۳۲۰ هزار تومان از ۱۱ قلم کالای مدنظر سبد غذایی خریداری کنند، علاوه بر ۴۰۰ هزار تومان یارانه معیشتی‌، ۸۰ هزار تومان یارانه اضافه برای‌ آنها واریز می‌شد اما در مرحله جدید طرح، این خرید به ۵۰ درصد یعنی ۲۰۰ هزار تومان رسیده است.
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اضافه کرد: سبد غذایی این طرح شامل ۱۱ قلم کالای شیر کم‌چرب،‌ ماست کم‌چرب، پنیر، مرغ، تخم‌مرغ، قند و شکر، روغن، حبوبات، گوشت و ماکارونی است اگر افراد سه دهک کم درآمد به میزان ۵۰ درصدی یعنی ۲۰۰ هزار تومان از این اقلام خریداری کنند، آنگاه ۱۲۰ هزار تومان یارانه اضافه به حساب‌شان واریز خواهد شد.
سلامی گفت: مبنای قیمت کالاهای مورد نظر در سبد کالابرگ الکترونیکی بر مبنای قیمت های سال ۱۴۰۱ است و دولت مصمم است تورم حاصل شده بر این ۱۱ قلم کالا را برای سه دهک کم درآمد پوشش دهد.
وی تاکید کرد: استفاده از کالابرگ الکترونیکی کاملا اختیاری است و هیچ اجباری وجود ندارد، یعنی مردم در همه دهک‌ها می‌توانند یا یارانه نقدی معیشتی خود را در موعد مقرر دریافت کنند یا اینکه از اعتبار آن در قالب کالابرگ یک ماه زودتر استفاده کنند.
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان هم‌چنین از استقبال ۵۹ هزار و ۶۱۰ خانوار مشمول از طرح در استان خبر داد و یادآور شد: مجموع تراکنش های مالی انجام شده در استان ۱۳۷ هزار و ۳۳۳ تراکنش با رقمی بالغ بر ۱۲۱ میلیارد تومان است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد