hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > حادثه تروریستی شاهچراغ رنگ و بوی مذهبی ندارد

حادثه تروریستی شاهچراغ رنگ و بوی مذهبی ندارد

​رئیس مرکز تبیان با صدور پیامی تاکید کرد: حادثه شاهچراغ به طور قطع هیچ رنگ و بوی مذهبی ندارد؛ بلکه یک هدف سیاسی کلان منطقه‌ای و حتی جهانی علیه اسلام و مسلمین است.

به گزارش شبکه شرق،  متن کامل پیام حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی مزاری، رئیس مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان درباره حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ (ع) شهر شیراز بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«متاسفانه بار دیگر شاهد صحنه به خاک و خون کشیده شدن زوار شاهچراغ در ولایت شیراز ایران شدیم.

حادثه تروریستی زیارتگاه شاهچراغ نشان می‌دهد که برای تروریسم بین‌المللی تنها به هدف نشستن نقشه‌های شوم امپریالیسم جهانی به سرکردگی آمریکا اهمیت دارد. کشوری که از تروریست پروری سود برده، برای رسیدن به مقاصد خود از عناصر ناآگاه و اما تربیت‌شده شبکه‌های استخباراتی منطقه‌ای بهره می‌برد.

حادثه شاهچراغ به طور قطع هیچ رنگ و بوی مذهبی نداشته، بلکه یک هدف سیاسی کلان منطقه‌ای و حتی جهانی علیه اسلام و مسلمین است.

تداوم فعالیت‌های عناصر و شبکه‌های تروریستی بخصوص در منطقه ما، یک عزم جزم منسجم می‌خواهد تا هیچ لانه‌ای از این عناصر و مجموعه‌های مزدور در کشورهای منطقه باقی نماند.

به هر حال اینجانب اولا این عملیه جنایت‌بار را به شدت محکوم می‌کنم و ثانیا شهادت عزیزان این حادثه را به رهبر انقلاب، حضرت امام خامنه‌ای حفظه الله تعالی، رئیس جمهور، اعضای کابینه دولت جمهوری اسلامی ایران و ملت شریف این کشور بویژه خانواده‌های شهدا تسلیت می‌گویم و برای مجروح‌ها از خدای متعال شفای عاجل خواهانم.»

 ساعت ۱۹ عصر یکشنبه ۲۲ مرداد، بر اثر حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) یک نفر شهید و هشت نفر مجروح شدند.

حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس  درباره آخرین وضعیت پرونده حمله تروریستی شب گذشته به حرم شاهچراغ گفت: تاکنون و با تحقیقات صورت گرفته ۴ نفر مظنون مرتبط با این حادثه دستگیر شده‌اند.

وی افزود: تروریست اصلی که اقدام به تیراندازی در حرم کرده بلافاصله دستگیر شده و در اختیار بازپرس قرار گرفته و بازجویی و تحقیقات از او در حال انجام است.

موسوی همچنین اعلام کرد که دو نفر از بازپرسان ویژه به منظور بررسی حادثه در حرم شاهچراغ حاضر شده‌اند و در حال رصد موضوع هستند.

رئیس کل دادگستری فارس همچنین از صدور دستورات قضایی لازم برای دستگیری عوامل حادثه خبر داده و دستگیری یکی از تروریست‌ها را تائید کرده است.

 

منبع: sharghdaily-892472

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد