hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > ۵۴۷ قطعه عتیقه با قدمت ۲ قرن در زابل کشف شد

۵۴۷ قطعه عتیقه با قدمت ۲ قرن در زابل کشف شد

فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از کشف ۵۴۷ قطعه عتیقه با قدمت دو قرن در نوار مرزی شهرستان زابل خبر داد.

سردار احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از کشف ۵۴۷ قطعه عتیقه با قدمت دو قرن در نوار مرزی شهرستان زابل خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار احمدعلی گودرزی در تشریح این خبر، اظهار داشت: ماموران هنگ مرزی زابل مستقر در پایانه مرزی میلک پس از انجام کار اطلاعاتی، موفق شدند فردی را که در حال ورود به داخل کشور به صورت غیرمجاز بود را دستگیر و در بازرسی از وی ۵۴۷ قطعه عتیقه تاریخی که بسیار دارای ارزش فرهنگی، تاریخی و ریالی بودند را کشف کنند.

فرمانده مرزبانی فراجا افزود: عتیقه های مکشوفه شامل تعداد ۲۰۸ قطعه شیء شبیه به انگشتر، تعداد دو عدد شیء شبیه به ساعت، ۸۲ قطعه زیورآلات، ۱۳ قطعه دستبند، سه عدد سکه، ۱۱۰عدد شیء رنگی نامعلوم در مجموع ۵۴۷ عدد عتیقه جات که متعلق به دوره های  قاجار و دوره امپراتوری عثمانی است.

سردار گودرزی با بیان اینکه مرزبانان همچنین تعداد دیگری عتیقه که هنوز به صورت دقیق قدمت آن مشخص نشده است را در اختیار مقام قضائی و کارشناسان اداره میراث فرهنگی قرار دادند، تصریح کرد: براساس ارزیابی کارشناس میراث فرهنگی قدمت تاریخی برخی اشیاء مکشوفه مربوط به ۲ قرن پیش است.

براساس گزارش پایگاه خبری پلیس، وی در خاتمه خاطرنشان کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر که به همراه اشیاء کشف شده پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شده است.

منبع: etemadonline-627395

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد