hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سیستان و بلوچستان > وضعیت سیستان و بلوچستان در انسجام نخبگانی خوب نیست

وضعیت سیستان و بلوچستان در انسجام نخبگانی خوب نیست

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در حوزه انسجام نخبگانی وضعیت این استان خوب نیست و حوزه اجتماعی و نخبگان سیاسی آنطور که باید قدرت قانونی خود را روی یک نکته متمرکز نمی‌کنند و به عبارتی در این زمینه خلا داریم.

به گزارش رویدادایران ، رضا شریفی اظهار داشت: سیستان و بلوچستان مزیت‌های فراوانی از جمله تنوع قومی و جغرافیایی دارد که می‌تواند موجبات توسعه منطقه را فراهم کند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: در سیستان و بلوچستان مهمترین مسئله انتخاباتی انسجام همگانی به ویژه در حوزه نخبگانی است. در حوزه انسجام نخبگانی وضعیت این استان خوب نیست و حوزه اجتماعی و نخبگان سیاسی آنطور که باید قدرت قانونی خود را روی یک نکته متمرکز نمی‌کنند و به عبارتی در این زمینه خلا داریم.

وی خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان استان اولویت‌ها است؛ باید از ظرفیت‌های بی‌نظیر استان استفاده و آنها را بالفعل کرد تا توسعه در این منطقه شتاب گیرد و عقب‌ماندگی‌ها جبران شود که این مهم نیازمند انسجام نخبگانی در فهم و حل مسئله است.

شریفی به بیان اینکه باید از پراکنده‌کاری، موازی‌کاری و دوگانه‌کاری جلوگیری کرد، ادامه داد: موضوع انسجام اجتماعی در سیستان و بلوچستان اهمیت فراوانی دارد؛ در همین راستا شاهدیم که شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های معاند سعی در دو قطبی‌سازی در استان دارند که البته مردم این خطه در طول تاریخ همواره مسالمت‌آمیز و افتخارآمیز در کنار یکدیگر زندگی کرده‌اند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: برای رفع تنش آبی در استان همگان در تلاش هستند اما باز هم نیازمند حرکت منسجم و روایت‌گری دقیق و به موقع برای مردم هستیم. باید از همه ظرفیت‌ها به ویژه ظرفیت اصحاب رسانه برای شکل‌گیری انسجام نخبگانی در استان اسفاده شود؛ تمام تلاش و دغدغه ما این است که قدرت کانون اجتماعی مردم استان را در سطح ملی افزایش دهیم و مطالبه‌گری را نهادینه کنیم.

و گفت: نظام مسائل استان با دقت و حساسیت احصا شده و هم‌اکنون نیز در حال اقدام است. باید از ظرفیت طوایف، علما و روحانیون شیعه و سنی، تحصیل‌کردگان و نخبگان علمی برای حل چالش‌ها و مشکلات استان استفاده کرد.

شریفی گفت:در راستای برگزاری باشکوه انتخابات چهار کلید واژه مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت سالم که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است مد نظر قرار گرفته و راهبرد و رویکرد اساسی و مهم ما در این رقابت بزرگ سیاسی خواهد بود. مردم سیستان و بلوچستان بصیر، فهیم و آگاه هستند و باید وظیفه خدمت‌گذاری خود را در قبال آنها به بهترین نحو انجام دهیم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد