hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > تعریف‌وتمجید روزنامه اصولگرا از حکومت طالبان؛ فساد کاهش یافته و اقتصاد را بدون وابستگی به آمریکا سرپا نگه داشته‌اند!

تعریف‌وتمجید روزنامه اصولگرا از حکومت طالبان؛ فساد کاهش یافته و اقتصاد را بدون وابستگی به آمریکا سرپا نگه داشته‌اند!

روزنامه جوان نوشت: حکومت طالبان در طول دو سال گذشته، ساختار‌های امنیتی، سیاسی و به خصوص اقتصادی و اجتماعی در حال فروپاشی را بدون هیچ گونه وابستگی به حمایت‌ها و کمک‌های مالی امریکا و ناتو سرپا نگه داشت.

روزنامه جوان در آستانه دو سالگی حکومت طالبان به تعریف و تمجید از این حکومت پرداخته است!

به گزارش جوان، در آستانه ۲۴ مرداد، دومین سالگرد فرار محمد اشرف غنی و روی کار آمدن مجدد حاکمیت طالبان در افغانستان هستیم؛ تحول بنیادی و اساسی‌ای که انتظار می‌رفت از یک سو با خروج کامل و البته غیرمسئولانه نیرو‌های امریکایی و ناتو در افغانستان و از سوی دیگر، سقوط نظام جمهوری در این کشور و فروپاشی ساختار‌های اداری دولتی از جمله سیاسی، امنیتی، اجتماعی و به خصوص اقتصادی، افغانستان بار دیگر به سمت هرج و مرج، بی‌ثباتی و حتی جنگ‌های داخلی گام بردارد، اما نه تنها روند تحولات به این‌سو پیش نرفت، بلکه حکومت طالبان در طول دو سال گذشته، ساختار‌های امنیتی، سیاسی و به خصوص اقتصادی و اجتماعی در حال فروپاشی را بدون هیچ گونه وابستگی به حمایت‌ها و کمک‌های مالی امریکا و ناتو سرپا نگه داشت.

این روزنامه در ادامه نوشته است: دست‌کم تا حالا، با روی کار آمدن طالبان، بزرگ‌ترین بلایی که حتی بیش از جنگ و ناامنی افغانستان و دولت‌های گذشته این کشور را زمینگیر کرده بود، فساد اداری و اقتصادی، از رأس حکومت تا عادی‌ترین کارمند دولتی در کابل و ولایات افغانستان بود.  فساد کاهش یافته و جایگاه افغانستان در شاخص جهانی شفافیت ارتقا یافته است. در گزارشی که بهمن ۱۴۰۱ از سوی سازمان شفافیت بین‌المللی منتشر شد، افغانستان با ۲۴ پله صعود، از جایگاه ۱۷۴ در بین ۱۸۰ کشور، به جایگاه ۱۵۰ صعود کرد.

 

 

منبع: etemadonline-627131

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد