hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > نگرانی روزنامه اصولگرا از هزینه‌کرد ارزهای آزاد شده ایران؛ دولت ۶ میلیارد دلار آزاده شده را هیجانی خرج نکند

نگرانی روزنامه اصولگرا از هزینه‌کرد ارزهای آزاد شده ایران؛ دولت ۶ میلیارد دلار آزاده شده را هیجانی خرج نکند

روزنامه جام جم نوشت: حالا که این ارز در اختیار بانک مرکزی قرار گرفته به نظر می‌رسد باید در هزینه‌کرد آن مدیریت را در اولویت قرار دهد و از رفتار هیجاناتی خودداری کند.

روزنامه جوان به دولت توصیه کرده است ارزهای آزاد شده حاصل از منابع بلوکه‌شده ایران در کره‌جنوبی را هیجانی خرج نکند.

به گزارش جام جم، آزادسازی شش میلیارد دلار از منابع ایران به‌زودی انجام می‌شود. این خبری بود که عصر پنجشنبه منتشر شد و از آن زمان تاکنون با این‌که بازارها در تعطیلی به‌سر می‌بردند ارز روند کاهشی داشت. قرار است ارز آزاد شده برای واردات کالاهای اساسی صرف شود. در واقع همه مردم می‌توانند از آن منتفع شوند.

این روزنامه در ادامه نوشته است‌: نکته‌ای که اهمیت دارد چگونگی رفتار با ارزهای آزاد شده است. از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم، دولت درآمد و هزینه‌های ارزی را مدیریت کرد. از آنجا که رشد نقدینگی در کشور وجود داشت باعث ایجاد تورم‌هایی شد که افزایش نرخ ارز را رقم زد. از این‌رو بانک مرکزی تصمیم گرفت تقاضا را وارد کانال رسمی کند. حالا که این ارز در اختیار بانک مرکزی قرار گرفته به نظر می‌رسد باید در هزینه‌کرد آن مدیریت را در اولویت قرار دهد و از رفتار هیجاناتی خودداری کند. 

 

منبع: etemadonline-627133

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد