hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > پول باشد ساماندهی فاضلاب کرمانشاه 4 ساله انجام می‌شود

پول باشد ساماندهی فاضلاب کرمانشاه 4 ساله انجام می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: تکمیل طرح فاضلاب شهر کرمانشاه به بیش از هزار میلیاردتومان اعتبار نیاز دارد.

 علیرضا تخت شاهی با بیان اینکه اعتباراتی که در قانون بودجه سنواتی کشور برای تکمیل طرح فاضلاب شهر کرمانشاه به طور سالیانه اختصاص داده می‌شود کمتر از یک تا دو درصد از اعتبارات مورد نیاز این طرح است، یادآور شد: با این اعتبارات شرایط برای تکمیل این تأسیسات فراهم نمی‌شود و نیاز به استفاده از وام بانک‌های توسعه ای و زیرساختی و یا استفاده از سرمایه گذار داخلی و خارجی داریم.
تخت شاهی  ادامه داد: به منظور تکمیل طرح فاضلاب شهر کرمانشاه شامل شبکه جمع آوری، خطوط انتقال و سایر متعلقات به بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که مقرر شد از طریق بانک سرمایه گذاری زیرساخت آسیا تأمین شود.
وی افزود: ساماندهی فاضلاب شهر کرمانشاه اولین پروژه اولویت دار ایران است که به بانک سرمایه گذاری زیرساخت آسیا (AIIB)معرفی شده است. تمامی پیش نیازهای دریافت این وام نیز آماده شده، اما به دلیل مسائل تحریمی و مشکلات به وجود آمده دریافت وام به تعویق افتاده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه  گفت: طرح فاضلاب شهر کرمانشاه به محض دریافت وام یا تامین اعتبار مورد نیاز، در بازه زمانی چهار ساله تکمیل خواهد شد.
وی ادامه داد: در ابتدای طرح پوشش جمعیتی یک میلیون نفری شهر کرمانشاه و برای انتهای طرح (افق 1410) پوشش جمعیتی یک میلیون و 100 هزار نفر پیش بینی شده و باید ۳۶۱ کیلومتر هم شبکه فاضلاب عمدتا در بافت اصلی و قدیمی شهر اجرا کنیم.
وی اجرای مدول دوم و سوم تصفیه خانه، ارتقای مدول اول تصفیه خانه، تکمیل خط انتقال شماره سه، ساخت ایستگاه پمپاژ شماره چهار، بازسازی ایستگاه پمپاژ شماره دو و سه، جمع آوری کل فاضلاب رودخانه آبشوران و ... را از بسته های تعریف شده در پروژه ساماندهی فاضلاب کرمانشاه دانست و گفت: با اجرای این طرح، تمامی فاضلاب شهر جمع آوری، منتقل و تصفیه خواهد شد و شرایط بسیار مناسبی از جنبه زیست محیطی، بهداشتی، اجتماعی، رفاهی و... فراهم می‌شود.
وی یادآور شد: همچنین امکان پتانسیل توسعه هر چه بیشتر صنعتی به واسطه استفاده از پساب تصفیه شده این تصفیه‌خانه‌ها ایجاد می‌شود.
تخت شاهی از پیشرفت 65 درصدی شبکه مدرن فاضلاب شهر کرمانشاه نیز خبر داد و گفت: مابقی شبکه به صورت سنتی در مدار قرار دارد و پیگیر هستیم که پس از تامین اعتبار، شبکه سنتی را هم به مدرن تبدیل کنیم.
وی با اشاره به اجرای حدود 900 کیلومتر شبکه مدرن فاضلاب در شهر کرمانشاه گفت: در مجموع 35 درصد فاضلاب شهر کرمانشاه تصفیه می شود و برای انجام عملیات تصفیه مابقی فاضلاب، به احداث دو تصفیه خانه دیگر نیاز هست.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد