hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > انتقاد استاندار تهران از شهرداری علیرضا زاکانی!

انتقاد استاندار تهران از شهرداری علیرضا زاکانی!

استاندار تهران از در دستور کار قرار گرفتن طرح انتقال بازار تهران پس از مطالعات کارشناسی خبر داد.

علیرضا فخاری استاندار تهران در نشست خبری امروز گفت: طرح انتقال بازار تهران در دستور کار مطالعاتی قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، فخاری گفت: آنچه که مطرح است روایت‌ سازی است و سهم اصحاب رسانه برای زیرساخت‌های کنشگری جامعه بسیار حائز اهمیت است. در انعکاس واقعیت‌ها «قانون» شرع و اخلاق است. گاهی برخی موضوعات می‌تواند با جهت‌گیری‌هایی همراه باشد که اصل موضوع را تغییر می‌دهد.

به گفته وی، در قالب رعایت حدود شرع و قانون و اخلاق باید گام برداشت تا اطلاع رسانی درستی صورت بگیرد. امروز شاهد هستیم در برخی موارد انتشار برخی موضوعات با ابزارهای رسانه‌ای، جامعه را به سمت غیراخلاقی بودن و مبهم بودن هدایت می‌کند که خطرناک‌ترین وضعی است که می‌توان با آن مواجه شد.

وی ادامه داد: همین ساخت‌وسازهای غیرمجاز نیز در نهایت موجب بروز حادثه تلخ منجر به فوت پنج نفر در خلازیر شد این ساخت‌وسازها صورت نگرفته مگر با کوتاهی که در کنار آن صورت گرفته باشد، چشم‌پوشی از قانون دلیل عمده این ساخت‌وسازهاست. برهمین اساس از قوه قضاییه خواسته‌ایم پرونده‌ای شکل گرفته و بی‌تردید مسبیین این حادثه مواخذه خواهند شد.

فخاری ادامه داد: اگر در زمان مقرر اقدام درستی انجام می‌شد امروز شاهد فوت این پنج نفر نبودیم این حادثه قابل بررسی است که قطعا به صورت کارشناسی بررسی می‌شود. توجیحی ندارد که برای تخریب یک ساختمان چهار ساختمان آن طرف تر هم تخریب شود این نشان از بی‌تدبیری و عدم رعایت ضوابط تخریب است. 

وی در خصوص ایمنی بازار تهران نیز تصریح کرد: بازار به عنوان یک بافت تاریخی و مرکز تجارت شهر شناخته شده است و مرکزیت آن هم همواره مورد توجه بوده است. بازار به لحاظ وسعت و پذیرش تجار با یک عدم تناسب مواجه است که این موارد از دغدغه‌های موجود در این محدوده محسوب می‌شود.

او گفت: بازار متناسب با نظام حمل و نقل گذشته تنظیم شده است و بازار سنتی ما به لحاظ فیزیکی حفظ شده اما شکل فعالیت‌ها تغییر کرده است. حدود ۲۵۰ هزار نفر در محدوده ۱۲ هکتاری فعالیت می‌کنند که نشان از عدم تناسب این دو مجموعه با یکدیگر است علاوه بر این، ملکیت در بازار بخشی برای اوقاف و برخی به لحاظ ابنیه تاریخی قابل تبدیل به احسنت نیستند و در حقیقت مالکیت برای تجار نیست.

به گفته استاندار تهران، جلسات متعددی در راستای ایمنی بازار برگزار شده و کارگروه‌هایی شکل گرفته که بررسی‌های میدانی را انجام و در نهایت موضوع به شهرداری تهران ابلاغ خواهد شد تا به عنوان ناظر و مجری طرح اصلاح بازار وارد عمل شود و ما هم نظارت صحیح را خواهیم داشت. موضوعی که در ستاد بحران کشور و استان مدنظر است با پیگیری رئیس سازمان بحران و وزیر کشور نیز موضوع دنبال می‌شود.

 

منبع: etemadonline-627237

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد