hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > گره‌ها باز کنیم

گره‌ها باز کنیم

چند شب پیش به پمپ بنزین رفته بودم تا بنزین بزنم. جایگاهی که تعداد سکوهای زیادی داشت و ترافیک زیادی ایجاد شده بود و با اینکه تعداد زیاد بود ولی تقریبا بیش از یک ساعت ایستاده بودیم. وقتی نزدیکتر شدیم متوجه شدیم که کل این مجموعه یک کارت بیشتر ندارد. از طرفی به صف نانوایی مراجعه کردم و آنجا هم فضا همین‌طور بود و حرف‌های مردم حاکی از این بود که دارند طوری کار می‌کنند که مردم ناراضی بشوند.

به گزارش آرمان ملی آنلاین، سیدحسن موسوی چلک، رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران نوشت: من هم شنونده بودم و مشارکتی نمی‌کردم. به مطب هم مراجعه کردم و آنجا هم دوباره همین حرف‌ها بود و موضوع اینکه مردم احساس می‌کنند گره مشکلاتشان باز نمی‌شود و گره‌ها دارد بیشتر می‌شود. این درحالی است که این حرف‌ها بوده و خاص این دولت یا آن دولت نیست ولی این روزها زیاد شده به طوری که نمایندگان همراه دولت هم گاهی مواقع این حرف‌ها را می‌زنند.

وقتی با مردم صحبت می‌کنیم، دقیقا این جمله را می‌گفتند که آدم‌هایی که قرار است گره‌ها را باز کنند، یا گره را نمی‌شناسند و یا آن توانمندی را ندارند تا بتوانند گره‌ها را باز کنند. یکی می‌گفت هر زمانی که می‌گویند نگران نباشید، ما کنترل می‌کنیم باید نگران بود. همه اینها انباشت ناراضیان را به دنبال خواهد داشت و انباشت ناراضیان برای ثبات و آرامش در هر جامعه‌ای خطرناک است. هرچه این انباشت بیشتر شود، موج آسیبش بیشتر خواهد شد.

باید مراقبت کنیم تا این ناراضیان اولا تعدادشان زیاد نشود و دوما ناراضیان جدیدی را اضافه نکنیم. سوما افرادی که یک کمی امید داشتند را ناراضی نکنیم و چهارم آنها که ناراضی هستند را با اقداماتی که انجام می‌شود، تبدیل کنیم به افرادی که از حالت نارضایتی خارج می‌شوند. واقعیت این است که نشانه‌ها را نمی‌بینیم. نه تنها من بلکه هرجا می‌نشینید همین است و انباشت ناراضیان برای آرامش جامعه یک تهدید است. باید تدبیر کرد تا آن چهار گروه از این حالت خارج شوند و امیدی در آنها ایجاد شود و همگرایی و همبستگی و احساس تعلق بیشتر شود. هرچه احساس تعلق کمتر شود، جامعه باید هزینه‌های زیادی را در حوزه‌های مختلف بپردازد.

منبع: armanmeli-1064551

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد