hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > لاف دارویی دولت! زمستان امسال هم باید منتظر کمبود دارو بود؟

لاف دارویی دولت! زمستان امسال هم باید منتظر کمبود دارو بود؟

روزنامه خراسان نوشت: نتیجه این سیاست‌های حوزه دارویی کشور به کجا می‌خواهد برسد، ما نمی‌دانیم. حتما ما می‌توانیم ادعا کنیم که 99 درصد داروی مورد نیاز کشور را تولید می‌کنیم اما به چه قیمت؟ در صورتی که همه می‌دانیم نیاز کشور خیلی بیشتر از این حرف‌هاست.

روزنامه خراسان ادعای دولت مبنی بر تولید ۹۹ درصد از داروهای موردنیاز در داخل کشور را «لاف‌ دارویی» خوانده است.

به گزارش خراسان، رئیس سازمان غذا و دارو از تولید ۹۹ درصدی داروهای موردنیاز بیماران در کشور می‌گوید، در حالی که ناظران و کارشناسان حوزه دارو، دیدگاه دیگری دارند و وضعیت دارو در کشور را خارج از آمارهایی این‌گونه تحلیل می‌کنند.

این روزنامه در ادامه به نقل از محمد منفرد، نایب رئیس انجمن داروسازان ایران نوشت: تولید 99 درصدی که سازمان غذا و دارو اعلام می کند، مساوی با تامین نیازهای داخل نیست. ما سال قبل در بحبوحه عفونت های زمستانی با کمبود داروی آزیترومایسین مواجه شدیم و تولید داخل پاسخگو نبود. از طرفی ، تولیدکننده در برابر قیمت دستوری غذا و دارو قرار گرفته بود و تولید بر اساس قیمت آن‌ها برایش توجیه نداشت. نتیجه این شد که آزیترومایسین کم کیفیت یکی از کشورها را وارد کردند که بیمار باید سه شیشه آن را مصرف می کرد تا به اندازه یک شیشه ایرانی افاقه کند. ضمن این که حدود 100 هزار تومان هم برای بیمار درمی‌آمد، به دلیل لج و لجبازی‌هایی که ما دلیل آن را نمی دانیم. نتیجه این سیاست های حوزه دارویی کشور به کجا می‌خواهد برسد، ما نمی‌دانیم. حتما ما می‌توانیم ادعا کنیم که 99 درصد داروی مورد نیاز کشور را تولید می‌کنیم اما به چه قیمت؟ در صورتی که همه می‌دانیم نیاز کشور خیلی بیشتر از این حرف هاست.

 

 

منبع: etemadonline-626913

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد