hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > چندرسانه ای > عکس > عکس‌هایی که ناب‌ترین لحظه‌ها را در خیابان شکار کرده‌اند

عکس‌هایی که ناب‌ترین لحظه‌ها را در خیابان شکار کرده‌اند

این عکس‌ها نشان می‌دهند که اگر کسی بتواند لحظۀ درست و زاویۀ درست را تشخیص بدهد و شکار کند، حتی در یک روز معمولی و در یک مکان معمولی هم می‌تواند عکس‌هایی جالب توجه و پرمخاطب ثبت کند.

فرادید| آنتیموس انتاگاس (Anthimos Ntagkas)، یک عکاس اهل یونان است که به نقاط مختلف دنیا سفر کرده و در حال قدم زدن در خیابان‌ها، جالب‌ترین تقارن‌ها را با دوربین خودش شکار کرده است؛ از ترکیب چهرۀ یک فرد با یک بیلبورد خیابانی گرفته تا تقارن بخارِ برآمده از یک دودکش با سر یک رهگذر!

به گزارش فرادید؛ ویژگی عکس‌های انتاگاس این است که لحظات بسیار زودگذری را شکار کرده‌اند که شاید اگر دیگران در حال قدم زدن در خیابان باشند اصلا متوجهشان نشوند. کار او این است که عکس آدم‌ها را درست در لحظه‌ای بگیرد که حضورشان با تصویر محیط اطرافشان هماهنگ باشد.

114

چشم او دائما به دنبال ارتباط‌ها و تطابق‌هاست؛ خود او می‌گوید: «ارتباط بین دو چیز کاملا متفاوت، موضوع بسیار جالبی برای عکاسی است».

هنری کارتیه برسون، یکی از مشهورترین چهره‌های تاریخ عکاسی، زمانی گفته بود: «تفاوت بین یک عکس خوب و یک عکس معمولی گاهی فقط یک میلیمتر است». این نکته‌ای است که در مورد عکس‌های انتاگاس کاملا صدق می‌کند.

11aa

عکس‌های او اگر یک لحظه قبل‌تر یا بعدتر گرفته می‌شدند، عکس‌هایی کاملا معمولی بودند. اما انتخاب لحظه و زاویۀ درست باعث شده که ما بتوانیم در عکس‌های او ارتباط‌هایی جالب و گاهی خنده‌دار را بین چیزهایی که در واقع بی ربط هستند ببینیم.

البته همانطور که خود او می‌گوید، علاوه بر تجربه و پشتکار و دقت، شانس هم نقش مهمی در این شیوه از عکاسی دارد.

11aas

11ss

11;;

11_

11-Uk-brighton-2019-800x595

11y

11re

1115

منبع: faradeed-145920

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد