hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > کلیه هزینه‌های مربوط به انتخابات توسط نامزد‌ها باید از طریق نماینده مالی صورت بگیرد

کلیه هزینه‌های مربوط به انتخابات توسط نامزد‌ها باید از طریق نماینده مالی صورت بگیرد

نمایندگان مجلس مقرر کردند که هزینه‌های مربوط به انتخابات توسط نامزد‌ها باید از طریق نماینده مالی صورت گیرد.
 نمایندگان مجلس در جریان بررسی طرح دو فوریتی شفاف سازی منابع تأمین مالی تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی با مواد ۷ و ۸ این طرح موافقت کردند.
بر اساس ماده ۷: داوطلبان موظف هستند حسابی را جهت واریز، برداشت و هر گونه نقل و انتقال وجوه و منابع نقدی مربوط به هزینه‌های انتخاباتی نزد یکی از بانک‌های دارای مجوز از بانک مرکزی تعیین یا افتتاح و هنگام ثبت نام و یا درخواست مجوز توسط احزاب شماره و مشخصات آن و گواهی بانک مربوطه را این خصوص ارائه دهند.
در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی این تکلیف باید تا قبل از شروع زمان مجاز تبلیغات انجام شود.
تبصره- بانک افتتاح کننده این حساب مکلف است در ضمن برگزاری انتخابات و همچنین پس از آن اطلاعات مربوط به حساب‌های یاد شده را بنا به درخواست رسمی وزارت کشور و هیئت مرکزی نظارت جهت اقدامات قانونی لازم در اختیار این مراجع قرار دهد.
همچنین بر اساس ماده ۸: همه نامزد‌ها موظفند علاوه بر اعلام شماره حساب شخصی را به عنوان نماینده مالی به همراه مشخصات کامل آن به هنگام درخواست مجوز و یا ثبت نام حسب مورد به وزارت کشور، فرمانداری‌ها و یا بخشدار‌ی‌ها معرفی نمایند. تغییر نماینده مالی صرفا با اعلام رسمی آن به مراجعه مربوطه امکان پذیر است. کلیه هزینه‌های مربوط به احزاب و گروه‌های سیاسی و هزینه‌های مربوط به انتخابات توسط نامزد‌ها باید از طریق نماینده مالی صورت گیرد.
در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی این تکلیف باید تا قبل از شروع زمان مجاز تبلیغات انجام شود.
تبصره ۱- نماینده مالی می‌تواند یک شخص حقیقی و یا یک شخص حقوقی در حوزه امور مالی باشد همچنین داوطلبان می‌توانند خود را به عنوان نماینده مالی معرفی نمایند. مسئولیت حسن اجرای وظایف نمایندگان مالی با نامزد و یا حزب و یا گروه سیاسی مربوطه است.
تبصره ۲- نماینده مالی مکلف است کلیه کمک‌ها و منابع تأمین مالی تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی حزب و یا نامزد و هزینه و مخارج آن‌ها را ثبت و نگهداری نماید به نحوی که شامل مجموعه دریافت‌ها و مجموعه هزینه‌های تعهد شده یا انجام شده مربوط به انتخابات و سایر فعالیت‌های احزاب باشد.
تبصره ۳- وظایف و مسئولیت‌های نماینده مالی مطابق این قانون نافی مسئولیت نامزد‌ها و احزاب و گروه‌های سیاسی در خصوص اجرای این قانون و تضمین حسن اجرای وظایف نماینده مالی نیست.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد