به گزارش اکوایران، رسانه دولتی کره شمالی روز پنجشنبه گزارش داد، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، ژنرال ارشد ارتش را جایگزین کرد و خواستار آمادگی بیشتر برای احتمال جنگ، افزایش تولید تسلیحات و گسترش رزمایش‌های نظامی شد.

طبق آنچه در گزارش رویترز آمده، کیم این اظهارات را در جلسه کمیسیون نظامی مرکزی بیان کرد که در آن برنامه‌هایی برای اقدامات متقابل برای بازدارندگی دشمنان کره شمالی مورد بحث قرار گرفت که نامی از آنها ذکر نشد.

به گزارش این خبرگزاری، ژنرال ارشد این کشور، رئیس ستاد کل ارتش پاک سو ایل، بدون اشاره به جزئیات، «برکنار شد». او حدود هفت ماه در نقش خود خدمت کرده بود.

ژنرال ری یونگ گیل، که پیش از این وزیر دفاع کشور و همچنین فرمانده ارشد نیروهای متعارف این کشور بود، جایگزین پاک شد.

ری قبلا به عنوان رئیس ستاد ارتش نیز خدمت می‌کرد. هنگامی که او در سال 2016 جایگزین شد، اخراج او و غیبت متعاقب آن در رویدادهای رسمی باعث انتشار گزارش هایی در کره جنوبی مبنی بر اعدام او شد. او چند ماه بعد، زمانی که به یک پست ارشد دیگر معرفی شد، دوباره ظاهر شد.

در این گزارش بدون ارائه جزئیات آمده است که کیم همچنین هدفی را برای گسترش ظرفیت تولید سلاح تعیین کرده است. او هفته گذشته از کارخانه‌های اسلحه‌سازی بازدید کرد و خواستار ساخت موتورهای موشکی، توپخانه و سایر سلاح‌های بیشتر شد.

عکس‌های منتشر شده توسط خبرگزاری دولتی کره شمالی نشان می‌دهد که کیم روی نقشه به سئول و مناطق اطراف پایتخت کره جنوبی اشاره می‌کند.

ایالات متحده کره شمالی را متهم کرده است که برای جنگ در اوکراین به روسیه تسلیحاتی از جمله گلوله‌های توپخانه، راکت و موشک می‌دهد. روسیه و کره شمالی این ادعاها را رد کرده‌اند.

در این گزارش آمده است که کیم همچنین از ارتش خواسته است تا رزمایش‌هایی را با جدیدترین تسلیحات و تجهیزات کشور انجام دهد تا نیروهای خود را برای نبرد آماده نگه دارد.

کره شمالی قرار است رژه شبه‌نظامیان را در 9 سپتامبر به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد روز تاسیس جمهوری برگزار کند. کره شمالی تعدادی گروه شبه‌نظامی دارد که از آ‌نها برای تقویت نیروهای نظامی خود استفاده می‌کند.

آمریکا و کره جنوبی قرار است بین 21 تا 24 اوت مانور نظامی برگزار کنند که کره شمالی آن را تهدیدی برای امنیت خود می‌داند.