hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم > تجلیل رئیس حوزه هنری قم از فعالان رسانه ای قم

تجلیل رئیس حوزه هنری قم از فعالان رسانه ای قم

هم‌زمان با روز خبرنگار با حضور سید مهدی حسینی رئیس حوزه هنری استان قم از فعالان رسانه‌ای عرصه فرهنگ و هنر در سالن آسمان حوزه هنری قم تجلیل شد.
بخش اصلی این مراسم به گفتگو و طرح نقطه نظرات حاضران گذشت. در بخشی ازمراسم سید مهدی حسینی ضمن تشکر از همراهی یکساله اهالی رسانه با حوزه هنری و حمایت‌های‌شان از هنر و هنرمندان به بیان نکاتی در خصوص فعالیت‌های حوزه هنری در عرصه‌های مختلف پرداخت و گفت: با فضای پیش‌آمد در عرصه فرهنگ و هنر کشور، ‌نیاز به آموزش نیروهای کارآمد در حوزه هنری بیشتر احساس می‌شود. علاوه بر آموزش در حوزه شکل‌گیری محافل هنری در شهر قم احساس خلاء می‌شد که با برگزاری نشست‌هایی با حضور هنرمندان رشته‌های مختلف سعی شد تا این نقصان برطرف شود.

وی همچنین اعلام آمادگی کرد که چنین محافلی در حوزه هنری با حضور اهالی رسانه هم شکل بگیرد. حسینی همچنین با تاکید بر اینکه فعالیت‌های فرهنگی هنری نیازمند پیوست فرهنگی هستند گفت: نیاز امروز فضای هنری در عرصه رسانه؛ تهیه بسته‌های فرهنگی، ‌معرفی هنرمندان مستعد به عرصه عمومی و معرفی مفاخر هنری استان است.

وی همچنین از شکل‌گیری مرکز بین المللی کارتون و کاریکاتور در قم، ‌دفتر تعزیه و دفتر موسیقی حوزه هنری قم در آینده نزدیک خبر داد.

 


موازی‌کاری باعث کم اثر شدن فعالیت‌های فرهنگی هنری

همچنین اهالی رسانه در گفتگوی صمیمی با رئیس حوزه هنری قم به دغدغه‌های خود در حوزه فرهنگ و هنر اشاره کردند.

یونس عزیزی خبرنگاه خبرگزاری ایبنا با اشاره به تنوع دوره‌های آموزشی فراخوان شده در ترم تابستانه حوزه قم خواستار استمرار این دوره‌ها شد.

وی در خصوص فعالیت‌های فرهنگی در قم نیز گفت: بخاطر وجود نهادها و سازمان‌های متعدد فرهنگی در شهر قم در حوزه فرهنگ شاهد یک سیاست واحد نیستیم و دستگاه‌ها به صورت جزیره‌ای فعالیت می‌کنند که این باعث کم اثر شدن فعالیت‌های فرهنگی هنری در قم شده‌است.

همچنین مهدی بخشی مسئول دفتر خبرگزاری مهر در قم گفت: متاسفانه ما در عرصه گزارش نویسی با نبود نیرو مواجه هستیم دلیلش هم این است که تعرفه مطبوعات متناسب با تورم بالا نرفته‌است این امر معیشت اهالی رسانه را سخت و غیرممکن کرده‌است. وی همچنین شکل‌گیری گعده‌های خبرنگاران را باعث پیشرفت اهالی رسانه در حوزه تخصصی دانست.

کار رسانه‌ای بخشی از یک رویداد فرهنگی هنری‌ست

مهدی عنایت‌پور خبرنگار خبرگزاری شهر 20 نیز علاوه بر انتقاد از نگاه دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی به کار خبر به عنوان یک امر تکلیفی از عدم حمایت مطبوعات مستقل انتقاد کرد. وی در حوزه فرهنگ و هنر نیز گفت: جای خالی کتاب چهره‌های فرهنگی هنری استان احساس می‌شود. همچنین هنر موسیقی سنتی و آئینی از عرصه‌های مهجور مانده هنر استان است که مورد مطالبه مردم و هنرمندان است.

سمانه سادات فقیه سبزواری نیز بر توجه بیش از پیش مسولان ارشد استاد و تصمیم‌گیران به حوزه رسانه و فرهنگ و هنر تاکید کرد.

فاطمه امینی خبرنگار سیمای قم نیز گفت: صدا و سیما در عرصه شناساندن هنرمندان استان و نشر مشکلات و دغدغه‌هایشان جدی است اما متاسفانه در سیمای قم برای تهیه گزارش و ضبط و نشر نظرات هنرمندان دچار مشکل هستیم و برای هماهنگی‌ها نیازمند واسطه قرار دادن دیگران هستیم. امیدوارم هنرمندان با توجه به حسن نیت سیما همکاری بیشتری با خبرنگاران سیمای قم داشته باشند.

همچنین جواد معراجی تهیه کننده و تصویربردار سیمای قم خواستار نگاه همسان فعالان عرصه فرهنگ و هنر شهر قم به سیمای قم و شبکه‌های سراسری شد و گزارش‌های این سیما را درطرح مشکلات هنرمندان و تاثیرش در تصمیمات مسئولان شهری را مثبت ارزیابی کرد.

در پایان نیر محمد مهدی بهمنی مدیر روابط عمومی حوزه هنری استان قم ضمن بزرگداشت روز خبرنگار و یاد و خاطره شهید محمود صارمی که روز خبرنگار به مناسبت سالروز شهادت او به دست نیروی‌های طالبان در سال 1377، به این نام نهاده شده، از همراهی خبرنگاران حاضر در طول یک سال گذشته با حوزه هنری قم تشکر و حضور و گزارش‌های میدانی ایشان از فعالیت‌های فرهنگی هنری را بخشی از آن رویداد دانست که در بالا بردن اثر بخشی آن نقش مهمی ایفاء می کند.

در پایان نیز با اهدای لوح از اهالی رسانه حاضر؛ سمانه سادات فقیه سبزواری، فاطمه امینی، یونس عزیزی، مهدی بخشی سورکی، مهدی عنایت‌پورو جواد معرجی‌زاده تجلیل شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد