hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > پایش محیطی منسوجات و بافته های آثار موزه‌ای دفینه آغاز شد

پایش محیطی منسوجات و بافته های آثار موزه‌ای دفینه آغاز شد

رئیس موزه پول از رصد، بررسی و هوادهی آثار موزه‌ای خبر داد و گفت: به منظور پیشگیری و مراقبت از آثار؛ پایش محیطی منسوجات و بافته های موزه‌های پول، هنر جهان و هنر اسلامی را آغاز کردیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی گروه موزه‌های دفینه، هاجر ابوعلیزاده رئیس موزه پول گفت: از زمان افتتاح پردیس موزه‌ای دفینه در سال ۹۹ تا کنون میزبان آثار متعددی از دوره‌های مختلف و از اقصی نقاط ایران و جهان است که حفظ و نگهداری آن‌ها یکی از اهداف اصلی آن محسوب می‌شود بنابراین با تاکید بر این موضوع، مانیتورینگ مرمتی این آثار توسط متخصصان مربوطه و حاضر در موزه، به صورت دوره‌ای انجام می‌گیرد.

وی بیان کرد: اما از آنجا که منسوجات و بافته‌ها از لحاظ مواد تشکیل دهنده آلی نسبت به سایر اشیا موزه‌ای آسیب پذیرترند؛ به همین دلیل این اقدام به صورت تخصصی با بررسی بافته‌ها و منسوجات آغاز شد.

وی گفت: در واقع ما آثار را بررسی می‌کنیم تا ببینیم چه آسیب‌هایی دیده اند و آیا به مرمت نیاز دارند یا نه. این بار هم به پیشنهاد مسئولان مرمتی پردیس موزه‌ای دفینه؛ تعدادی از آثار را از جمله فرش و پارچه‌های موزه پول، موزه هنر جهان و موزه اسلامی؛ هوادهی و بررسی کردیم.‌

ابوعلیزاده بیان کرد: این اقدام از بافته‌های موزه‌ای شروع شده و برای بقیه آثار از جمله تابلوها نیز انجام می‌شود. در حال حاضر چهار تخته فرش موزه پول هوادهی و بررسی شده اند و خوشبختانه مشکلی نداشتند. سه تخته فرش و سه قطعه پارچه نیز از موزه هنر اسلامی و موزه هنر جهان در روزهای آینده پایش خواهند شد.

وی توضیح داد: آثار بررسی شده تا کنون سالم بوده و به دور از هرگونه عوامل آسیب رسان هستند.

منبع: mehrnews-5856572

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد