hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > گزارش فنی عبور آزادراه اصفهان-شیراز از کلاه قاضی در حال بررسی است

گزارش فنی عبور آزادراه اصفهان-شیراز از کلاه قاضی در حال بررسی است

اصفهان- استاندار اصفهان با بیان اینکه گزارش فنی پروژه آزادراه اصفهان- شیراز برای عبور از پارک ملی کلاه قاضی در تهران در حال بررسی است، گفت:بدنبال ایجاد اکوتوریسم در مناطق چهارگانه هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سید رضا مرتضوی ظهر سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اصفهان که به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار برگزار شد، در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت پروژه آزادراه اصفهان- شیراز که بخشی از آن از پارک ملی کلاه قاضی می‌گذرد، اظهار داشت: این پروژه آزادراهی از شمال به جنوب کشور برنامه ریزی شده است و اینکه سرعت عملیات اجرایی آن در استان کُند شده بدلیل مسائل محیط زیستی و مجوزات بوده است.

وی با بیان اینکه چندین طرح در این پروژه برای عبور از پارک کلاه‌قاضی دنبال می‌شود، افزود: یکی از گزینه‌ها عبور آزادراه از یک گوشه مثلثی شکل در منطقه است که گردشگری طبیعت نیز فراهم شود و مسیر را هم عبور دهند با ایجاد کردن‌پارکینگ‌ها و یک دیوار شفاف، این امکان را فراهم کنند که با پارک کلاه قاضی هم ارتباط بصری ایجاد شود.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: گزارش‌های فنی برای بررسی به تهران رفته و جلسات کارشناسی آن در معاونت عمرانی استانداری، سازمان حفاظت محیط زیست و راه و شهرسازی انجام‌می شود؛ قطعاً یکی از نگاه‌های ما در این پروژه محیط زیست است اما متأسفانه مانند حوزه میراث فرهنگی تنها دنبال حفاظت صِرف هستیم درحالی که بسیاری از این پارک‌های حفاظت شده خارج از کشور با طرح‌های مختلف ارتباط مردم با طبیعی را فراهم می‌کنند.

مرتضوی با بیان اینکه متأسفانه تاکنون روی گردشگری طبیعت و درآمدزایی آن کار نشده است، گفت: اکوتوریسم در پارک‌های ملی و مناطق حفاظت شده، مشارکت و سرمایه اجتماعی ما را در حفاظت از پارک‌ها بالا می‌برد در حالی که اگر از سرمایه‌های اجتماعی در مناطق استفاده نشود جولانگاه خوبی برای افراد غیر قانونی می‌شود.

وی ادامه داد: چرا پارک ملی قمیشلو باید به چند شکاربان و چند شکارچی محدود شود درحالی که بعنوان پارکی که می‌تواند پذیرای مردم باشد برای آنجا باید برنامه تدوین کنیم.

استاندار اصفهان با بیان اینکه نگاه ما به پروژه‌ها فنی و علمی است، افزود: پیشنهاد استان اصفهان این است که آزاد راه اصفهان- شیراز از مسیر انتهایی گوشه پارک کلاه قاضی بگذرد تا از آن بزنگاه فرصتی برای ارتباط مردم با طبیعت ایجاد و در آینده سبب درآمدزایی و فرصتی برای اشتغال شود.

مرتضوی اضافه کرد: گزینه دیگر این طرح به روش تونل است که باید در تهران برای این پروژه تصمیم گیری شود.

استاندار اصفهان در ادامه در خصوص مسکن خبرنگاران خاطرنشان کرد: در این باره سال گذشته قول پیگیری دادیم اما باید بپرسیم که نمایندگان صنفی رسانه‌ها و خبرنگاران اصفهان چه کردند؟ متوجه شدم که علی رغم تأکیدات من پیگیری مؤثری از سوی تشکل‌های صنفی خبرنگاران صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: من خود گله مند هستم که چرا تشکل‌های صنفی روزنامه‌نگاران استان درباره موضوعی که دغدغه جامعه خبری است، بی اعتنا بودند.

استاندار اصفهان ابراز داشت: آمادگی داریم که در قالب سازوکاری و با توجه به طرح‌هایی که در شهرهای مختلف استان در حال اجرا است مسکن خبرنگاران را تأمین کنیم.

مرتضوی سپس به ارائه آماری درخصوص وضعیت نهضت ملی مسکن در استان اصفهان پرداخت و گفت: در نهضت ملی مسکن حدود ۴۴۱ هزار نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۴۹ هزار نفر از آنان واجد شرایط بودند و ۴۳ هزار و ۶۸۰ نفر افتتاح حساب کردند.

استاندار اصفهان ادامه داد: مجموعه زمین‌هایی که در استان به متقاضیان نهضت ملی مسکن تخصیص یافته چهار هزار و ۸۳۹ قطعه است با تعداد واحدها و طبقات مختلف که ۱۱۱ هزار و ۷۰۰ واحد تاکنون تعیین تکلیف شده است.

وی با بیان اینکه هم اینک سه هزار و ۵۱۵ پروژه فعال داریم، خاطرنشان کرد: حدود ۴۰ هزار نفر از متقاضیان افرادی هستند که ما باید مسکن آنان را در شهرستان اصفهان جانمایی و برای آنها زمین تأمین کنیم.

مرتضوی درخصوص شهر جدید شیخ بهایی توضیح داد: مطالعات شهر چهارم از گذشته در محور کمشچه انجام شده و در حال تکمیل است؛ تاکید ما بر این بوده که مسائل ایمنی، ترافیکی، زمین شناسی و خاک و … مور نظر قرار گیرد از این رو بر کار کارشناسی تاکید و اصرار داریم که شاهد تکرار معضلات تحمیل شده به استان در آینده نباشیم.

در حال تکمیل…

منبع: mehrnews-5856657

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد