hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > امضای تفاهم نامه همکاری برای توسعه و بهره برداری از بناهای تاریخی گلستان

امضای تفاهم نامه همکاری برای توسعه و بهره برداری از بناهای تاریخی گلستان

امضای تفاهم نامه همکاری سه جانبه به منظور بهره گیری از ظرفیت های علمی و تحقیقاتی و توسعه همکاری های فرهنگی و ساماندهی، مرمت، احیا، حفاظت و بهره برداری از بناهای تاریخی گلستان
تفاهم نامه ای سه جانبه به منظور ایجاد مشارکت و بهره گیری از ظرفیت ها و توانایی های علمی و تحقیقاتی و توسعه همکاری های فرهنگی و ساماندهی، مرمت، احیا، حفاظت و بهره برداری از بناهای تاریخی استان گلستان به امضای رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان رسید.

به منظور مشارکت و بهره برداری از ظرفیت ها و توانایی های علمی و تحقیقاتی و توسعه همکاری های فرهنگی و ساماندهی، مرمت، احیا، حفاظت و بهره برداری از بناهای تاریخی استان، تفاهم نامه ای سه جانبه به امضای محمود شالویی رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور، محمد رعیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمدجوادساوری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان رسید.

بهر برداری یکی از بناهای تاریخی متعلق به صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی استان با هماهنگی و اخذ مجوز، مشارکت در تهیه امکانات مادی و معنوی، ایجاد زمینه مناسب جهت بکارگیری از امکانات فرهنگی و هنری جدید به منظور بهره برداری بهینه از مجموعه، برگزاری هم اندیشی ها و نشست های فرهنگی، ادبی و هنری با رویکرد توجه به مفاخر با همکاری و حمایت مسوولین بخشی، برگزاری بزرگداشت های مفاخر فرهنگی ایران، دعوت از هیئت های علمی و پژوهشی از کشورهای دوست و برادر، همکاری در ترغیب استادان به برگزاری دوره های آموزشی و ارائه گواهینامه، همکاری در برگزاری پژوهش های علمی مشترک، همکاری در انتشار کتب و .... برخی از مفاد این تواهمنامه است.

همچنین به منظور حسن اجرای این تفاهم نامه و تعیین مصادیق علمی و عوانین پژوهشی و همچنین سیاست گذاری در اجرای طرح، کارگروهی با حضور متخصصین طرفین تشکیل خواهد شد.

 

امضای تفاهم نامه همکاری سه جانبه به منظور بهره گیری از ظرفیت های علمی و تحقیقاتی و توسعه همکاری های فرهنگی و ساماندهی، مرمت، احیا، حفاظت و بهره برداری از بناهای تاریخی گلستان

 

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد