hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > اسپوتنیک: مربیان ناتو به «نئونازی‌های آزوف» آموزش‌ دادند

اسپوتنیک: مربیان ناتو به «نئونازی‌های آزوف» آموزش‌ دادند

ایسنا نوشت: طبق اسناد سفارت دانمارک در کی‌یف، علی‌رغم آنکه «آزوف» به دلیل افراطی‌گری‌اش از بودجه آمریکا کنار گذاشته شد، مربیان نظامی ناتو از دانمارک و انگلیس در سال ۲۰۲۱ به سربازان اوکراینی در پایگاهی متعلق به گردان «آزوف» آموزش‌هایی ارائه دادند.

طبق این اسنادی که توسط خبرگزاری اسپوتنیک مشاهده شده، یک یادداشت از سفارت دانمارک در تاریخ ۲۱ مه ۲۰۲۱، وزارت دفاع اوکراین را نسبت به ورود شش مربی برای تیپ ۵۶ ارتش اوکراین در بردیانسک و اورزوف مطلع کرده است؛ جایی که پایگاه اصلی «آزوف» در آن قرار داشت.

یکی از ماموران اجرای قانون روسیه به اسپوتنیک گفت: این مکان‌ها قبلا توسط مجریان قانون روسیه بررسی شدند و موارد یافت‌شده در آن‌ها ارتباطی با آموزش اوکراینی‌ها توسط افسران غربی دارد و نشان می‌دهد که آن‌ها از روش‌های جنگی جنایتکارانه که آزوف‌ها در آن تسلط دارند، استفاده می‌کردند.

طبق این اسناد، مربیان تیم آموزشی انگلیس موسوم به OP ORBITAL قبلا نیز در اوکراین حضور داشتند.

این مامور روسی همچنین تاکید کرد: Operation ORBITAL نام یک کد برای برنامه انگلیس جهت آموزش نیروهای ارتش اوکراین است.

اگرچه آمریکا، گردان آزوف را یک سازمان «نئونازی» معرفی کرده، اما نیروهای ناتو مستقیما در آموزش این تشکیلات مسلح ملی‌گرای اوکراینی نقش داشتند. دادگاه عالی روسیه نیز در تاریخ اوت ۲۰۲۲ آزوف را یک «سازمان تروریستی» خواند. دفتر دادستانی کل روسیه هم اعلام کرد، شبه‌نظامیان آزوف از ابزار و روش‌های ممنوعه جنگی استفاده می‌کنند و در «شکنجه غیرنظامیان و کشتار کودکان» دست دارند.

۳۱۱۳۱۱

منبع: khabaronline-1798700

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد