hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > بازدید خبرنگاران از کارخانه تولید آسفالت شهرداری شیراز در دوکوهک

بازدید خبرنگاران از کارخانه تولید آسفالت شهرداری شیراز در دوکوهک

با حضور معاون فنی و عمرانی، رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز و شماری از معاونان شهردار شیراز، اصحاب رسانه از کارخانه تولید آسفالت شهرداری شیراز در دوکوهک بازدید کردند.

علی حسین عباسی، رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز در بازدید خبرنگاران از کارخانه تولید آسفالت شهرداری شیراز در دوکوهک گفت: معدن دوکوهک شهرداری شیراز دارای مساحت ۵۴ هکتاری است.

وی افزود: یک سنگ شکن مدرن در این کارخانه موجود است وبهترین نوع ماسه شسته شیراز در اینجا تولید می شود.

عباسی با تاکید بر اینکه شروع جهش آسفالت و تهیه بتن های شهر از این کارخانه است، اظهار کرد: در این کارخانه، آب بازیافت می شود و هیچ گونه پرتی از مصالح نداریم و ۷۵ درصد از مصالح نو و ۲۵ درصد از مصالح تراش و ترمیم همزمان استفاده می شوند. وی همچنین تصریح کرد: این کارخانه از کارخانه های مدرن، مجهز و به روز است که در خاور میانه ۲ مورد دیگر از آن وجود دارد؛ از نظر تولید صدا و آلاینده ها نیز در سطح استاندارد است و ظرفیت تولید این کارخانه ۲۴۰ تن در ساعت می باشد.

عباسی در این بازدید همچنین به این نکته اشاره کرد که در جهش آسفالت معابر شهر شیراز، ساعتی ۱۸۰ تن آسفالت در این کارخانه تولید و به سطح شهر فرستاده می شود.

وی اعلام کرد: در نهضت آسفالت شهر شیراز، تکلیف تولید روزانه ۱۲۰۰ تن به عهده این کارخانه گذاشته شده است .

دکتر محمد امین، معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز نیز در این بازدید با تاکید بر اینکه این کارخانه نقطه آغازین تولید آسفالت برای یازدهمین جهش عمرانی کلانشهر شیراز است، گفت: یازدهمین جهش عمرانی کلانشهر شیراز با محوریت نهضت آسفالت به انجام می رسد و کارخانه آسفالت دوکوهک که متعلق به شهرداری شیراز است در این راستا نقش مهمی ایفا می کند

. وی افزود: این کارخانه، بزرگترین کارخانه آسفالت کشور به شمار می رود که معدن سنگ آن نیز متعلق به شهرداری است؛ در حالی که در سایر شهرهای کشور، شهرداری ها سنگ را از معادن خریداری کرده و سپس برای تولید آسفالت از آن بهره می گیرند.

امین تاکید کرد: بدین ترتیب شهرداری شیراز با در اختیار داشتن کارخانه آسفالت و معدن سنگ به طور همزمان، با استفاده از قیر، آسفالت مورد نیاز خود برای نهضت آسفالت معابر شهر شیراز را اجرا می کند.

وی جهش آسفالت را یک جهش بزرگ عمرانی دانست و اعلام کرد: جهش آسفالت به عنوان یازدهمین جهش عمرانی کلانشهر شیراز در نظر گرفته شده است که در قالب آن ۶ میلیون متر مربع به ارزش ۱۲۰۰ میلیارد تومان به صورت نقدی آسفالت در معابر و کوچه های خاکی شهر شیراز اجرا می شود.

وی همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگاران هم گفت: اگر وضعیت آسفالت شهر شیراز نامطلوب است، علتش انجام حفاری هاست و نظم بخشی برای اینکه بعد از آسفالت کردن، حفاری انجام نشود در حفظ آسفالت معابر شهر نقش بسیار موثری دارد. امین با ذکر یک مثال هم اظهار کرد: در فرهنگ‌ شهر چون بعد از ۱۲ سال فقط یک حفاری انجام شده، شاهید هستیم که وضعیت آسفالت مطلوب است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد