hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > مرکز ملی فضای مجازی مسئول فیلترینگ و فرماندهی امنیت فضای مجازی شد

مرکز ملی فضای مجازی مسئول فیلترینگ و فرماندهی امنیت فضای مجازی شد

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: با تصویب کمیسیون، فرماندهی امنیت فضای مجازی و راهبری آن بر عهده مرکز ملی فضای مجازی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه با اشاره به اینکه با تصویب کمیسیون، فرماندهی امنیت فضای مجازی و راهبری آن بر عهده مرکز ملی فضای مجازی خواهد بود، گفت: با توجه به اینکه همیشه سکوهای فعال در حوزه فضای مجازی از یک نابسامانی و عدم متولی خاص رنج می‌بردند، کمیسیون با تصویب موادی به دنبال نظم بخشی به فعالیت سکوهای فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال بود.

وی افزود: بر این اساس، مرکز ملی فضای مجازی ملزم به تصویب سند سیاست‌ها و الزامات تنظیم گری سکوهای فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال ظرف سه ماه و تصویب در شورای ملی فضای مجازی شد. بعد از تصویب این سند، همه تنظیم گران بخشی و سکوهای فضای مجازی (پلتفرم‌ها) مکلف به رعایت این سند هستند.

زنگنه در پایان گفت: هرگونه مسدودسازی و پالایش این سکوها تنها بر عهده مرکز ملی فضای مجازی است تا دیگر شاهد نباشیم که دستگاه‌های مختلف بخواهند تصمیماتی خلاف این سند بگیرند.

وی اظهار داشت: همچنین باید نظام پیشگیری و مقابله با حوادث فضای مجازی توسط مرکز ملی فضای مجازی تهیه شود.

به گزارش مهر، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات نیز پیش از این گفته بود: بر اساس یکی از احکام مصوب در کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه، مرکز ملی فضای مجازی و ما مکلف شدیم که با همکاری سایر دستگاه‌ها ظرف شش ماه از زمان لازم‌الاجرا شدن قانون، «برنامۀ ملّی توسعۀ هوش مصنوعی» را تهیه و به تصویب شورای عالی فضای مجازی برسانیم.ان‌شاءالله کار به زودی آغاز خواهد شد.

منبع: mehrnews-5855725

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد