hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > رتبه نخست کشوری بنیاد مسکن گلستان در پرداخت تسهیلات بانکی

رتبه نخست کشوری بنیاد مسکن گلستان در پرداخت تسهیلات بانکی

مدیرکل بنیادمسکن گلستان گفت: بنیاد مسکن استان گلستان در شاخص پرداخت تسهیلات بانکی در حوزه مسکن در بین استان‌های کشور رتبه نخست را کسب کرده است.

سیدمحمدحسینی در نشست معاون اقتصادی استانداری گلستان و جمعی از مدیران کل استان با خبرنگاران اظهارکرد: بنیادمسکن کشور مبلغ ۴۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی در حوزه ساخت مسکن با کارمزد پنج درصد را در کل کشور تخصیص داده که با رایزنی‌های انجام شده سهم و اعتبار استان گلستان در این حوزه به هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

وی تصریح کرد: بنیاد مسکن استان گلستان در حوزه تشکیل پرونده متقاضی برای دریافت تسهیلات و ارسال به بانک‌های عامل رتبه سوم کشوری و در انعقاد قراداد رتبه پنجم کشوری و در پرداخت تسهیلات بانکی جهت ساخت مسکن روستایی رتبه نخست کشوری را کسب کرده‌ است.

 

 مدیرکل بنیاد مسکن گلستان خاطرنشان کرد: نیمی از جمعیت استان گلستان در روستاها ساکن بوده و ۹۰ درصد جمعیت روستایی استان کشاورز و دامدار هستند.

 وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد اقتصاد گلستان برپایه اقتصاد روستایی است ادامه داد: توسعه فضای روستایی در قالب کالبد روستا در راستای حفظ جمعیت روستاها، مهاجرت معکوس به روستاها اولویت بنیاد مسکن است و برای ماندگاری مردم روستاها، احداث مسکن روستایی، سند دار کردن املاک روستایی مورد توجه این نهاد انقلابی است.

 مهندس حسینی با بیان اینکه "هر روستا یک کارخانه تولیدی" است گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های استاندار محترم طرح آبادانی و پیشرفت روستاها در گلستان آغاز شده و بخش"وشمگیر" آق‌قلا و گمیشان از جمله مناطق کم‌برخوردار بوده که در گام نخست این طرح در این مناطق در حال اجرا است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد