hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > افزایش 197 درصدی جرائم سایبری در قم

افزایش 197 درصدی جرائم سایبری در قم

فرمانده انتظامی قم گفت: جرایم در فضای مجازی در قم از ابتدای سال تاکنون ۱۹۷ درصد افزایش داشته و کشف جرایم سایبری  نیز طی این مدت  با ۲۹۸ درصد افزایش مواجه بوده است.

به گزارش خبرنگار رویداد ایران_قم، سردار عبدالرضا آقاخانی در نشست خبری که در مرکز فرماندهی انتظامی استان قم برگزار شد،جرائم سایبری را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: وقوع جرائم در فضای مجازی 197 درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: 298 درصد کشف جرائم سایبری و در زمینه دستگیری مجرمان فضای مجازی نیز 306درصد افزایش نسبت به سال گذشته داشته ایم که توان پلیس فتای استان قم نیز حدود 81 درصد است.

فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به منهدم شدن 6 باند حرفه ای فضای مجازی در قم بیان کرد: این باندها به شیوه فیشینگ به سرقت از حساب های بانکی مردم اقدام می کردند که دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

وی اضافه کرد: سنین مجرمین سایبری بین 14 تا 18 سال است و شماره کارت های بدست آمده نیز 42 هزار و 450 فقره است و این یک تهدید بسیار جدی در فضای مجازی است.

آقاخانی، میزان دستگیری مجرمان فضای سایبری در قم را نسبت به سال گذشته مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: در این زمینه نیز 13 درصد افزایش داشته ایم.

دستگیری 40 سارق به عنف در قم 

وی با اشاره به موفقیت هایی که در زمینه انهدام باند سارقان در قم صورت گرفته است، گفت: در طول 10 ماه گذشته 12 باند سارقین به عنف متلاشی شد که حدود 40  نفر دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان قم با تاکید براینکه مجرمان این باندهای سرقت همه سابقه دار بودند، تصریح کرد: بین 5 تا 12 فقره سرقت در سوابق این مجرمان وجود داشت.

فرمانده انتظامی استان قم در بخش دیگری از سخنان خویش به انتشار خبری مبنی بر شکسته شدن شیشه برخی بانک ها در قم گفت: شخص با هویت مشخص در قم دستگیر شد که نسبت به شکستن شیشه 8 بانک دولتی در این شهر اقدام کرده بود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد