hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > گلستان تنها استان فاقد سردخانه نگهداری فرآورده‌های خونی در کشور است

گلستان تنها استان فاقد سردخانه نگهداری فرآورده‌های خونی در کشور است

مدیرکل انتقال خون گلستان گفت: گلستان تنها استان فاقد سردخانه نگهداری فرآورده‌های خونی در کشور است که با وجود جذب ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در قالب اوراق، موفق به راه‌اندازی آن نشدیم.

 فاطمه محمدی اظهار کرد: این اعتبار برای راه‌اندازی سردخانه مورد نظر کافی نیست و با آن توانستیم کانکس سردخانه‌ای که برخی مشکلات این بخش را برطرف کند ایجاد کنیم.

وی با تقدیر از نگاه ویژه دولت سیزدهم به حل مشکلات زیرساختی انتقال خون گلستان اشاره کرد و گفت: یکی از نیازهای جدی و همیشگی استان، نبود فرصت جذب خون از طریق پایگاه سیار بود که سال گذشته اولین اتوبوس سیار خونگیری را در اختیار گرفته و توانستیم از آن در شهرهای فاقد پایگاه ثابت و یا روستاها استفاده کنیم.

مدیرکل انتقال خون گلستان ادامه داد: با استفاده از این اتوبوس خونگیری و استفاده از روش‌های دیگر انگیزشی برای افزایش مشارکت شهروندان، ذخیره خونی استان از سه روز به ۱۱ روز رسید و دغدغه تامین نیاز خونی مراکز درمانی و بیماران گلستان تا حد زیادی برطرف شد.

محمدی گفت: با بیشتر شدن ذخیره خونی در ماه‌های اخیر، همه درخواست مراکز درمانی و بیمارستان‌های گلستان تامین شده است.

وی بیان کرد: با راه‌اندازی اتویوس سیار خونگیری از افزایش تیم‌های سیار از ۱۸۷ تیم به ۵۵۰ تیم، مشارکت مردم به خصوص روستاییان در اهدای خون افزایش یافته و به همین دلیل تلاش می‌کنیم در دور دوم سفر استانی شاهد تصویب پرداخت اعتبار خرید دومین اتویوس سیار خونگیری برای گلستان باشیم.

وی بیان کرد: راه‌اندازی دستگاه آزمایش غربالگری، از دیگر اقدامات مرتبط با انتقال خون گلستان در دولت سیزدهم است که با استفاده از آن از انتقال آزمایش به استان‌های دیگر و انتظار ۴۸ ساعته برای پاسخگویی جلوگیری شده و در چند ساعت پاسخ آزمایش‌ها به متقاضیان داده می‌شود.

محمدی رشد ۴۴ درصدی اعتبارات هزینه‌ای را از دیگر اقدامات موثر دولت سیزدهم برای انتقال خون گلستان دانست و گفت: با این افزایش اعتبار، بخشی از دغدغه پذیرایی از اهداکنندگان پس از اهدای خون برطرف شد.ایرنا

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد