hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سیستان و بلوچستان > توزیع بیش از ۹۰۶ میلیون لیتر فرآورده نفتی در منطقه زاهدان

توزیع بیش از ۹۰۶ میلیون لیتر فرآورده نفتی در منطقه زاهدان

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان گفت: در چهار ماهه اول امسال ۹۰۶میلیون و ۷۳۹ هزار لیتر فرآورده نفتی شامل بنزین، نفتگاز، نفت سفید و نفت‌کوره در منطقه زاهدان توزیع شد.

به گزارش رویداد ایران از زاهدان قربانعلی مردانی در کمیته سوخت زاهدان افزود: این مقدار فرآورده در نواحی زاهدان، زابل ، خاش و سراون توزیع شده است.

مردانی از افزایش ۱۲درصدی فرآورده‌های نفتی توزیع شده نسبت به مدت مشابه سال قبل خبرداد و گفت: با افزایش مصرف سوخت در منطقه در چهارماهه اول امسال ۹۹میلیون و ۲۷۵میلیون لیتر بیشتر از مدت مشابه سال قبل توزیع‌شده و این افزایش مصرف دلایل متعددی از جمله افزایش سهمیه، رشد لجام گسیخته قاچاق سوخت، افزایش تعداد مصرف کنندگان و... دارد.

وی گفت: نفت سفید با ۱۰۱درصد رشد توزیع که به منظور ذخیره‌سازی زمستانی خانوارهای مصرف کننده توزیع شده نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشترین رشد توزیع را داراست، همچنین نفتگاز به دلیل افزایش سهمیه برخی از نواحی، ۱۸درصد رشد مصرف داشته است.

مدیر منطقه زاهدان با اشاره به اینکه روزانه بیش از هفت میلیون لیتر فرآورده نفتی در سطح منطقه توزیع می شود گفت:وجود برخی مشکلات و نبودن زیرساخت های لازم از جمله عدم خط لوله انتقال فرآورده، طولانی بودن مسافت حمل جاده‌ای و ریلی فرآورده و گستردگی حوزه جغرافیایی استان باعث شده تا سوخت مورد نیاز منطقه به سختی تامین و توزیع شود.

مردانی با افزودن این مطلب که توزیع سوخت در جایگاه های عرضه و تمامی بخش های مصرف، بدرستی و بدون وقفه انجام می شود گفت: باتوجه به تامین و توزیع به موقع سوخت هیچ مشکلی جهت تامین نیاز مصرف کنندگان واقعی فرآورده‌های نفتی وجود ندارد. وجود مولفه های غیرمعمول که منشاء اصلی آن قاچاق سوخت است باعث  ایجاد صف در برخی از جایگاه های عرضه سوخت و تحت الشعاع قرارگرفتن خدمات مطلوب دولت در این بخش در استان شده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد