hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > شکایت نظام پزشکی از "هاریسون سوزی" به مراجع قضایی

شکایت نظام پزشکی از "هاریسون سوزی" به مراجع قضایی

رییس‌کل سازمان نظام‌پزشکی در واکنش به آتش زدن کتاب هاریسون توسط یکی از مدعیان طب اسلامی، با انتشار بیانیه‌ای گفت: به حکم وظیفه قانونی، علمی، دینی و ضرورت حمایت و صیانت از حقوق بیماران، ضمن طرح شکایت از طریق مراجع قانونی و قضایی، از مسئولین محترم وزارت بهداشت و درمان می‌خواهم به وظیفه قانونی خود در مقابل این فجایع انسانی و علمی عمل کنند.

 در بیانیه رییس کل سازمان  نظام پزشکی آمده است:« در این ایام شاهد صحنه نمایش آتش‌زدن یکی از کتب مرجع پزشکی توسط فردی با کسوت ولباس روحانیت بودیم.
اگرچه درتاریخ ملل، جهل مقدس هماره قربانیان بی‌شماری را به کام مرگ و نابودی کشیده است ولی در دنیای امروز وجود چنین نگرش و رفتاری نشانه‌ای از غلبه شعار بر شعور و موجب عواقب وخساراتی جبران ناپذیر برای مردم و بیماران خواهد شد.
تصور انعکاس چنین صحنه‌ای در داخل و خارج از کشور و در بین مردم و جوانان و عالمان، مقارن تصور جهل مقدس و خانمان‌سوز داعشیان و کتاب‌سوزی جاهلانی است که در دنیای توهم و خرافات خویش غرق شده‌اند.
تاسف و رنج ما از این رفتارهای موهن در واقع فقط بخاطر آتش‌زدن یک کتاب نیست، تاسف بخاطر تبعات خطیری است که ترویج این تفکر بر سلامت و زندگی مردم به همراه خواهد داشت و رنجی است که بخاطر آتش‌کشیدن باورهای مردم و جوانان در دنیای علم باید تحمل کنیم.
اینجانب به حکم وظیفه قانونی، علمی، دینی و ضرورت حمایت و صیانت از حقوق بیماران، ضمن طرح شکایت از طریق مراجع قانونی و قضایی، از مسئولین محترم وزارت بهداشت و درمان می‌خواهم به وظیفه قانونی خود در مقابل این فجایع انسانی و علمی عمل کنند و نیز از علمای بزرگوار حوزه‌های‌ دینی نیز می‌خواهم اجازه اشاعه این خرافات را بیش از این ندهند و به داد باورهای مردم وجوانان برسند.»

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد