hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بسترساز تبدیل ایمان مردم به عمل صالح است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان:

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بسترساز تبدیل ایمان مردم به عمل صالح است

حجت‌الاسلام قربانی گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ایمان مردم را تبدیل به عمل صالح می‌کند؛ این شورا بستری را فراهم می‌کند تا مردم کنار هم جمع شوند تا شعائر الهی را تعظیم و انزجار خود را از دشمنان اعلام کنند.

حجت‌الاسلام محمدزمان قربانی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه گرگان با گرامیداشت سالروز تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) اظهارکرد: به‌رغم همه هجمه‌ها و تبلیغات سوء دشمن، مردم در ۴۴ سال اخیر حماسه‌های بزرگی را در مراسمات و مناسبت‌های مختلف خلق کردند. 

 رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان گفت: پیش از شروع محرم امسال، دشمنان هتک حرمت قرآن کریم را دامن زدند و با غول رسانه‌ای که در اختیار دارند می‌خواستند مردم را از اسلام و امام حسین (ع) غافل کنند و محرم امسال را به حاشیه ببرند اما امسال مراسمات محرم با شور بیشتری برگزار شد چراکه خداوند اراده کرده است تا نورش عالم‌گیر شود.

 وی با بیان اینکه همه مظلومان عالم دل در گرو امام حسین (ع) دارند، افزود: امسال مردم در گوشه و کنار مراسمات عزاداری محرم را باشکوه‌تر از قبل برگزار کردند؛ حتی در محله‌هایی که تا سال قبل هیئت نبود، هیئت راه انداختند و مجالس عزاداری را برپا کردند. 

 حجت‌الاسلام قربانی هتک حرمت قرآن کریم را نتیجه کینه و استیصال دشمنان عنوان کرد و گفت: دشمنان می‌خواهند به هر شیوه‌ و طریقی با اسلام ناب مبارزه کنند اما هر روز شکست می‌خورند. آتش زنندگان قرآن کریم از نسل همان نمرودیانی هستند که روزی پیامبر خدا را به آتش انداختند و امروز کتاب خدا را به آتش می‌کشند.

 وی در ادامه با بیان اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ۱۲ مرداد سال ۱۳۵۹ براساس یک نیاز واقعی شکل گرفت، اظهارکرد: این نیاز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز احساس شد و لازم بود یک نهاد که بتواند بین همه دستگاه‌ها هماهنگی ایجاد کند، شکل بگیرد تا بسترهای مناسب برای به میدان آوردن مردم در مراسمات و مناسبت‌های مختلف با سه شاخصه مردمی بودن، انقلابی بودن و استکبارستیزی را فراهم کند.

 رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان تعظیم شعائر الهی را یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های این شورا دانست و گفت: همه کفار و دشمنان جمع شدند تا اعتقادات و اقدامات شیطانی و کفرآمیز خود به دنیا نشان دهند. برای نشان دادن بی‌بندوباری‌هایشان، فیلم و انیمیشن می‌سازند، اسباب بازی تولید می‌کنند، کتاب چاپ می‌کنند، در خیابان‌ها راهپیمایی می‌کنند تا جبهه کفر را به دنیا نشان دهند.

 وی در بخش دیگر سخنانش با بیان اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یک نهاد مردمی غیردولتی است و همه اجزای نظام در آن نقش‌آفرینی می‌کنند، گفت: وظیفه شورا بسترسازی برای خلق حماسه توسط مردم و تبدیل ایمان آنان به عمل صالح است. 

 حجت‌الاسلام قربانی با تاکید براینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بزنگاه‌های انقلاب اسلامی در صحنه حضور دارد، گفت: ایجاد بستر برای تعظیم شعائر الهی و ایام‌الله‌ها، تعمیق باورها، ارزش‌ها و ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی، افزایش مشارکت مردم در برگزاری مراسمات، زنده نگه داشتن و نکوداشت مناسبت‌های انقلاب و اشاعه فرهنگ انقلابی و تثبیت و تعمیق آن در جامعه به ویژه نسل جوان از وظایف اصلی این شورا است.شبستان

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد