hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > مصرف کود اوره در گلستان بعنوان یکی از گلوگاه های اصلی تولید از استاندارد های جهانی کمتر می باشد

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان

مصرف کود اوره در گلستان بعنوان یکی از گلوگاه های اصلی تولید از استاندارد های جهانی کمتر می باشد

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان با اشاره به میزان مصرف کود اوره در سطح شهرستانهای استان، گفت: مصرف کود اوره در استان گلستان کمتر از استانداردهای جهانی است.

سید صمد ضیائی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان با اشاره به آمار اعلام شده پیرامون میزان تامین کود اوره در استان گلستان، اظهار کرد: میزان ابلاغی تامین سالیانه کود اوره در استان گلستان در سال جاری ۱۳۰هزار و۹۸۳تن بوده است که این  رقم.، بیش از ۷۰درصدازسهمیه ابلاغی سالیانه انواع کود های شیمیایی ازته، فسفاته وپتاسه  می باشد  که ۳۰درصد دیگر مربوط به کود های فسفاته و پتاسه است .

سید صمد ضیائی خاطرنشان کرد: میزان تامین کود اوره در سطح استان تاکنون ۳۴هزارو ۳۶۰تن بوده که طبق سهمیه شهرستانی ابلاغی برای کشت بهاره و تابستانه  را بدون هیچ مشکلی تامین  و توزیع کرده ایم.

 در ادامه افزود: تمام تلاش ما این بوده است که با توجه به اهمیت استفاده از کود اوره به عنوان یکی از گلوگاههای اصلی افزایش عملکرد تولید در تامین آن کوشا باشیم.
و ادامه داد: بر اساس استانداردهای جهانی و شرایط آب و خاکی، نیاز کود اوره استان گلستان ۲۰۰الی۳۰۰ هزار تُن است که تنها ۱۳۰ هزار تُن به استان ما  تخصیص داده می شود.
ضیائی با بیان اینکه به همین دلیل مصرف کود اوره در استان گلستان از استانداردهای جهانی کمتر می باشد.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد