hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > وظیفه شهرداری تبلیغات مذهبی با این حجم از هزینه نیست!

توصیه صادق زیباکلام به زاکانی:

وظیفه شهرداری تبلیغات مذهبی با این حجم از هزینه نیست!

توصیه صادق زیباکلام به زاکانی؛ شهردار تهران این است که با این حجم از بدهی شهرداری از هزینه های گزاف تبلیغات مذهبی در پایتخت خودداری کرده و آن را به نهادهای دیگری که مشئولیت این کار را دارند واگذارد.

صادق زیباکلام طی یادداشتی در کانال خود با تیتر شهرداری و هزینه‌های مذهبی نوشت:

🔺️«صادق زیباکلام» خطاب به «شهردار تهران»: تجربۀ ۴۴ سال گذشته نشان داده: «احترام به حقوق شهروندی مردم» اعتبار بیشتری به نظام می‌بخشد تا هزینه‌های میلیاردی مذهبی.

🔹️جناب آقای دکتر «علیرضا زاکانی»، شهردار محترم پایتخت

🔹️با سلام و تحیات
از زمان تصدی‌گری جنابعالی و همکاران تندرو و انقلابی‌تان بر شهرداری پایتخت، تبلیغات مذهبی که توسط شهرداری انجام می‌گیرد، به‌نظر می‌رسد افزایش پیدا کرده. بنده سه‌سال پیش به آقایان مهندس «محسن هاشمی»، رئیس شورای شهر تهران و دکتر «پیروز حناچی»، سلف جنابعالی، عرض کرده بودم که به‌عنوان یک شهروند ساکن پایتخت، شرعاً راضی نیستم یک ریال از عوارضی که به شهرداری می‌پردازم، صرف امور مذهبی شود. وظیفۀ شهرداری در هر کشوری در دنیا، ارائۀ خدمات شهری، بهبود حمل و نقل عمومی، توسعۀ پارک‌ها و فضای سبز، نظافت عمومی، ایجاد اماکن گردشگری و توسعۀ پایدار شهری می‌باشد. امور دینی در جامعۀ ما بحمدالله یک دوجین متولی دارد با هزاران میلیارد تومان بودجه. هیچکدام آن‌ها وظیفه‌ای در قبال خدمات شهری ندارند. چرا شهرداری که وظیفه‌اش ابتدائاً و بالذات، ارائۀ خدمات شهری است، می‌بایستی به امور مذهبی هم بپردازد؟ آیا سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه‌های علمیه، جامعةالمصطفی، موسسۀ حفظ و نشر آثار امام خمینی، شورایعالی انقلاب فرهنگی، حوزۀ هنری، بنیاد انقلاب اسلامی و ده‌ها نهاد و سازمان دیگر که متولی امور مذهبی هستند، یک ریال از بودجه‌های‌شان را صرف خدمات شهری یا گسترش فضای سبز می‌کنند که شهرداری هم متقابلاً بخشی از بودجه‌اش را صرف تبلیغات امور مذهبی نماید؟

🔹️آیا پرداخت بدهی‌های شهرداری به پیمانکاران، افزایش دستمزد ناچیز رفتگران که علی‌الاغلب از پناهندگان افغانستانی بوده و نان‌آور چندین نفر می‌باشند، به‌علاوه بخشی از حقوق‌شان را هم برای نزدیکان‌شان در افغانستان می‌فرستند، گسترش مترو و افزایش قطارها، بهبود وضعیت اتوبوسرانی، ضرورت و حتی ثواب بیشتری از تبلیغات مذهبی ندارند؟

🔹️ضمن آنکه جناب دکتر «زاکانی» بزرگوار، تجربه ۴۴ سالۀ گذشته، حکایت از آن دارد که آنچه که به‌مراتب بیشتر باعث تحبیب قلوب شهروندان و جذب محبت آنان به نظام می‌شود، نه تبلیغات پر سروصدا و بیلبوردهای مذهبی، که احترام به حقوق شهروندی آنان است.

انتهای پیام

منبع: ensafnews-425131

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد