hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سیستان و بلوچستان > آغاز کشت دانه روغنی کنجد در اراضی کشاورزی سیستان وبلوچستان

آغاز کشت دانه روغنی کنجد در اراضی کشاورزی سیستان وبلوچستان

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: امسال ۲۰۰۰هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان های دلگان ،ایرانشهر، بمپور ،خاش ،تفتان و میرجاوه به زیر کشت دانه روغنی کنجد خواهد رفت.

به گزارش رویداد ایران ،  عباس اشکانی در بازدید از مزارع کنجد اظهار کرد: با هدف اجرای الگوی کشت تابستانه و توسعه کشت محصولات کم آب بر، امسال   ۲۰۰۰هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان های دلگان ،ایرانشهر، بمپور ،خاش ،تفتان و میرجاوه  به زیر کشت دانه روغنی کنجد خواهد رفت و پیش‌بینی می‌ شود در پاییز ۲ هزار تن کنجد  برداشت و روانه بازار شود.

 عباس اشکانی با اشاره به  میانگین عملکرد یک تن در هر هکتار کنجد در استان  افزود  :داراب، هلیل و ارقام بومی ومحلی مهمترین ارقام کنجدی است که در سیستان‌وبلوچستان کشت می‌شود.

وی تصریح کرد در فصل کشت جاری ،۲ تن بذر کنجد رقم ناشکوفا مقاوم به ریزش و قابلیت برداشت محصول با کمباین به کشاورزان تحویل وبصورت الگوی کشت می‌شود.

وی مقاوم بودن کنجد به خشکی و گرما را یکی از عوامل مهم توسعه کشت تابستانه این محصول در مناطق خشک و نیمه خشک دانست و تصریح کرد : مهمترین مزیت های کشت این محصول نیاز آبی کم، دوره رشد کوتاه و قرار گرفتن در تناوب زراعی با غلات و جایگزین مناسب برای محصولات با نیاز آبی بالا مثل ذرت است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد