hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > تکاپوی عمرانی در سطح شهر شیراز

سخنگوی شهرداری شیراز اعلام کرد:

تکاپوی عمرانی در سطح شهر شیراز

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل و سخنگوی شهرداری شیراز گفت: تکاپوی عمرانی در شیراز مورد توجه قرار گرفته است و هر جای شهر، پروژه ای در حال اجرا است.

رضا جاویدی در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن تسلیت ایام محرم، با اشاره به تصمیم شهردار شیراز در خصوص شفافیت و بیان عملکرد حوزه مدیریت شهری اظهار کرد: بر اساس برنامه های شورای اسلامی شهر، شهرداری به عنوان یک نهاد برنامه محور در حال اجرای پروژه های عمرانی، خدماتی، گردشگری، رفاهی و فرهنگی بر اساس نیاز و درخواست شهروندان است، لذا تکاپوی عمرانی در شیراز مورد توجه قرار گرفته است و هر جای شهر، پروژه ای در حال اجرا است.

سخنگوی شهرداری شیراز در ادامه با قدردانی از همراهی و صبر شهروندان در هنگام اجرای پروژه های شهری اظهار کرد: به دلیل افزایش جمعیت شهری و رشد ابعاد شهر، لازم است که توازنی در اجرای پروژه های شهر بر اساس قوانین موجود و مصوبات نهادهای تخصصی مانند شورای ترافیک استان ایجاد شود، بنابراین شاهد اعمال محدودیت هایی در سطح شهر هستیم.

جاویدی با اشاره به اجرای عملیات لوله گذاری دروازه قرآن گفت: اجرای این پروژه یک تدبیر هوشمندانه از سوی مدیریت شهری برای جلوگیری از تکرار حادثه سال 98 است و تیم های کارشناس، پس از مطالعات انجام شده، به این نتیجه رسیدند که به دلیل نزدیک شدن به پایان سال و پیش از شروع مدارس، باید این محور گردشگری باز باشد، لذا شهرداری مصمم به اجرای این طرح بود.

وی افزود: فاز اول آن سال گذشته انجام و فاز دوم نیز از یکشنبه اول مرداد آغاز شده است؛ این پروژه به شکل شبانه‌روزی در حال انجام بوده و امیدواریم که در زمان مقرر به اتمام برسد.

جاویدی خاطرنشان کرد: عملیات لایروبی و زهکشی کانال های دفع آب های سطحی در سایر مناطق شهر شیراز با اعتبار 70 میلیون تومان در حال اجرا است و پیش بینی می شود که تا 15 روز آینده به اتمام برسد.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری شیراز به پروژه تعریض پل سلمان فارسی هم اشاره و با بیان اینکه بتن ریزی این پروژه طی یک رکوردی چهار روزه انجام شد، گفت: تابلوهای ترافیکی در سطح شهر مسیرهای جایگزین را اعلام کرده است.

گام یازدهم جهش عمرانی در شهر شیراز

سخنگوی شهرداری شیراز با اشاره به نزدیک شدن به گام یازدهم جهش عمرانی شهر شیراز در روزهای آینده، اظهار کرد: در چند سال گذشته به دلیل مشکل در تهیه قیر، معابر خاکی و ترمیم و تعمیر آسفالت معابر شهری با چالش روبرو شده بود، اما با حمایت شورای اسلامی شهر و بنا بر درخواست مردم بر اساس تماس های گرفته شده با سامانه 137، در این مرحله از جهش عمرانی، 2 میلیون و دویست هزار متر مربع آسفالت با اعتباری بالغ بر 4 هزار میلیارد ریال پیش بینی شده است.

جاویدی بخش دوم گام یازدهم جهش عمرانی را مرتبط با به ثمر نشستن پروژه های محرومیت زدایی عنوان کرد و افزود: در دی ماه سال گذشته، در مناطق یازده گانه شهر، کلنگ آغاز پروژه های محرومیت زدایی به زمین خورد و طی این مدت با رصد مستقیم شهردار شیراز و پس از جلسات هفتگی مستمر، به زودی شاهد بهره برداری از برخی از این پروژه ها در سطح شهر خواهیم بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد که به دلیل قرار گرفتن این طرح ها در دل محلات، این پروژه ها متوسط مقیاس هستند.

جاویدی، اقدامات اجرایی شده از سوی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز در فضاسازی مناسبتی ایام محرم را مطلوب توصیف و خاطرنشان کرد که امسال با فضاسازی منطقی و اثرگذاری مواجه هستیم.

مدیرکل روابط عمومی شهرداری شیراز، برخورد شهرداری با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در هر نقطه از شیراز به ویژه باغ‌های قصردشت را قانونی و بدون اغماض عنوان کرد و افزود: چنین اقداماتی طی ماه‌های اخیر تسریع و تشدید شده است و در راستای احیای حقوق عامه با همکاری جهاد کشاورزی و دادگستری فارس در قالب تبصره ٢ ماده ١٠ قانون حفظ کاربری اراضی، اجرای آرای کمیسیون ماده ١٠٠ و آرای صادره از دیوان عدالت اداری ورود کرده‌ایم.

وی همچینن از آغاز تخفیف عوارض۲۲ درصدی ساختمانی، شغلی و بهای خدمات شهرداری از ٨ مردادماه تا ٧ شهریورماه خبر داد و گفت: تخفیف عوارض ۲۴ درصدی نیز تا هفتم مردادماه جاری ادامه دارد.

جاویدی به راه‌اندازی شیفت شب پروژه‌های عمرانی شهرداری شیراز اشاره و بیان کرد: سه شیفت کردن پروژه‌ها در راستای تسریع در اجرا و تکمیل پروژه‌هاست که در یک فرآیند مدیریتی کنترل پروژه رصد می‌شوند؛ همچنین سرعت کند همکاری برخی از دستگاه‌های خدمات رسان در جابجایی تاسیسات را از چالش‌های عمده اجرای پروژه‌های عمرانی در شیراز ذکر و خاطرنشان کرد که شهرداری از ظرفیت‌های قانونی خود برای تسریع در امور و مرور شهروندان استفاده خواهد کرد.


 

 

 

 

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد