hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > شرکت ها > تعمیرات اساسی نسوز كوره 1 واحد آهك‌سازی فولادسنگ مباركه

تعمیرات اساسی نسوز كوره 1 واحد آهك‌سازی فولادسنگ مباركه

به گزارش روابط عمومی شرکت فولادسنگ مبارکه، مدیرعامل شرکت فولادسنگ مبارکه به اتفاق هیئت مدیره این شرکت از روند پیشرفت تعمیرات اساسی نسوز کوره یک واحد آهک‌سازی بازدید کردند.

در این دیدار مهرداد فقیهیان، مدیرعامل شرکت فولادسنگ مبارکه اظهار کرد: در شهریور سال گذشته برای اولین بار با اتکا به توان و دانش منحصربفرد همکاران فولاد‌سنگ کوره شماره 2 تعمیرات اساسی شد. در این راستا با همکاری و تعامل هدایت‌گرانه با شرکت‌های دانش بنیان توانستیم آجرهای نسوز و قطعات مورد نیاز را بومی‌سازی کرده و علاوه بر تامین نیاز‌های تعمیراتی صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای هم داشته باشیم.

وی اضافه کرد: بر اساس تجربیات سال گذشته کوره شماره 1 آهک‌سازی شرکت فولادسنگ مبارکه تحت تعمیرات اساسی قرار گرفت که امیدواریم با اجرای اصلاحات مورد نظر که ناشی از تجربیات و دانش تجمیع شده در شرکت حاصل شده، کیفیت عملکرد فرایند کوره‌های چیساکی ژاپن را ارتقا دهیم و از این طریق افتخار دیگری برای گروه فولاد مبارکه به ارمغان آوریم. 
وی افزود: طی هماهنگی با واحد برنامه‌ریزی و تولید شرکت فولادمبارکه جهت اطمینان از تامین به‌ موقع آهک مورد نیاز فولاد مبارکه، این کوره از اواسط تیر ماه سال جاری تحت تعمیرات نسوز قرار گرفته و وارد مرحله شات‌دان شد.
 مدیرعامل شرکت فولادسنگ مبارکه افزود: دراین دوره تعمیرات به غیر از موارد پیش بینی شده تعمیراتی نسوز (هنگینگ بریک) و رینگ داخلی، موارد دیگری از نسوز نیز که به نظر می‌رسد زمان تعمیر آن رسیده، در دست تعمیر قرار گرفت.
 وی گفت: تفاوت شاخص این دوره از تعمیرات نسوز با دوره‌های قبل، عملیات اجرایی تحت برنامه‌ریزی دقیق زمانی بوده که در آن حداقل زمان توقف کوره در نظر گرفته شده است و اجراء صحیح این برنامه به طور دقیق پایش می‌گردد.
فقیهیان تاکید کرد: آجرنسوز و رینگ فلزی استیل منطقه هنگینگ بریک کوره که تامین آن در داخل کشور میسر نبود و به‌ صورت گلوگاهی جهت تعمیرات اساسی این کوره ها تبدیل شده بود، به همت مهندسان و کارشناسان باتجربه شرکت فولادسنگ، در شرکت‌های معتبر داخل کشور تولید شده و بدین طریق دوره زمانی بهره‌برداری از نسوز کوره‌ها ، بالغ بر دوسال ارتقا یافته و درنتیجه بهره وری از این کوره‌ها افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

امتیاز: 5 (از 1 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد