hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > سال گذشته صادرات از گمرک استان همدان با رشد بی سابقه ۲۰۰ درصدی همراه بوده است

سال گذشته صادرات از گمرک استان همدان با رشد بی سابقه ۲۰۰ درصدی همراه بوده است

استاندار همدان گفت: همدان، ظرفیت دو میلیون دلاری صادرات غیرنفتی با کمک دولت و بخش خصوصی را دارد.



به گزارش رویداد ایران و به نقل از خبرآنلاین استان همدان ؛ علیرضا قاسمی فرزاد، در نشست مدیران اقتصادی استان همدان با معاون اقتصادی وزارت خارجه با اعلام مطلب فوق افزود: استان همدان تولیدات ارزشمندی در حوزه های مختلف دارد، به ویژه در بخش دانش بنیان که مد نظر مقام معظم رهبری نیز بوده است.

وی اضافه کرد: ظرفیت‌های فراوانی در همدان وجود دارد که می تواند در راستای سیاست های اقتصادی دولت سیزدهم با اهداف و برنامه ها همگام باشد.

قاسمی فرزاد با تأکید بر اینکه تجارت بین‌الملل ما چه در حوزه صادرات و چه واردات باید موجب تسهیل ارتباط استان با سرمایه‌گذاران خارجی شود، خاطرنشان کرد: در تعاملات تجاری باید به دنبال این باشیم که شرکای اقتصادی تولیدکنندگان و بازرگانان ما به عنوان سرمایه‌گذار در استان همدان جذب شوند و برای توسعه صادرات استان باید سرمایه‌گذار خارجی نیز جذب کنیم.

استاندار همدان گفت: بیشتر آمار صادرات امسال استان همدان مربوط به حوزه معادن است که باید آن را کاهش و به سمت صادرات محصولات صنعتی و صنایع دستی حرکت کرد.

وی با اشاره به روزگار خوش صادرات فرش استان همدان در سالیان گذشته، یادآور شد: اگرچه فعالیت های کشاورزی در استان همدان جز اولویت های اقتصادی به شمار می رود اما محصولات کشاورزی عمر محدودی دارد اما صادرات فرش، سفال و مبلمان ماندگاری طولانی داشته و به عنوان سفیر فرهنگی ما محسوب می‌شود.

قاسمی فرزاد با تأکید بر اینکه یکی از محصولات استراتژیک در بخش صادرات، زعفران شناخته شده است، اظهار داشت: بر اساس نوشته‌های تاریخی، همدان و به ویژه دامنه های الوند یکی از مهدهای کشت زعفران بوده و باید برای توسعه صادرات محصولات کم آب بر کشاورزی، روی آن (کشت زعفران) سرمایه گذاری کنیم.

۴۶

منبع: khabaronline-1791924

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد