hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > برگزاری «سوگواره بصیرت عاشورایی» در ۷۲ بقعه متبرکه گلستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان:

برگزاری «سوگواره بصیرت عاشورایی» در ۷۲ بقعه متبرکه گلستان

حجت الاسلام مهدیان گفت: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم، «سوگواره بصیرت عاشورایی» در ۷۲ بقعه متبرکه استان گلستان برگزار می شود.

حسین مهدیان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان در نشست خبری تشریح برنامه های ماه محرم و صفر گفت: یکی از برنامه های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در ایام محرم برگزاری «سوگواره بصیرت عاشورایی» است که متشکل از برنامه های متنوعی است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با بیان اینکه در یک نگاه عزای سیدالشهدا(ع) باید انسان ساز باشد، افزود: مقام معظم رهبری فرمودند: کسی که در 10 جلسه عزادارای سیدالشهدا(ع) شرکت کرده باید احساس کند یک مطلبی به معلوماتش اضافه شده است.

 

حجت الاسلام مهدیان گفت: 124 بقعه متبرکه در استان گلستان وجود دارد که هر کدام به فراخور حال و توانایی، آمادگی عزای سیدالشهدا(ع) در سوگواره بصیرت عاشورایی را دارند.

 

اجتماع بزرگ شیرخوارگان حسینی در 21 بقعه متبرکه

وی با اشاره به اینکه از این تعداد 72 بقعه متبرکه مجری سوگواره بصیرت عاشورایی هستند، افزود: برگزاری اجتماع بزرگ شیرخوارگان حسینی با حضور مادران و فرزندان شیرخوار آنان در 21 بقعه متبرکه، اجتماع بزرگ نوجوانان با عنوان «احلی من العسل» در 13 بقعه متبرکه و همایش رهروان زینبی در 14 بقعه متبرکه از برنامه های شاخص این ایام است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان افزود: در مدت اجرای این طرح نیز 68 نفر از مبلغان بومی و اعزامی در بقاع متبرکه حضور یافته و به بیان تبیین قیام عاشورا و برنامه های فرهنگی می پردازند.

 

 


 

توزیع بن بین ۵۰۰ هیئت مذهبی

وی با اشاره به طرح شمیم حسینی نیز، گفت: کمک به هیئت های مذهبی جهت هر چه بهتر برگزاری عزای امام حسین(ع) از برنامه های این طرح است که امسال با هماهنگی دستگاه های فرهنگی به خصوص سازمان تبلیغات اسلامی، بن هایی برای کمک به 500 هیئت مذهبی استان تهیه شده و توزیع می شود.

 

حجت الاسلام مهدیان از حضور هیئت های مذهبی در بقاع متبرکه استان خبر داد و افزود: بقاع متبرکه استان آمادگی دارند تا با امضای تفاهم نامه ای با اوقاف، هیئت های مذهبی برنامه های فرهنگی در بقاع متبرکه را برگزار کنند.

 

وی اظهارداشت: این برنامه تا کنون در امامزادگان شاخص استان، امامزاده عبدالله(ع) گرگان و یحیی بن زید(ع) گنبدکاووس انجام شده که به برگزاری مراسمات می پردازند.

 

اجرای طرح هر خانه یک حسینیه در گرگان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان اجرای طرح هر خانه یک حسینیه را از دیگر برنامه های سوگواره بصیرت عاشورایی بیان کرد و گفت: برگزاری مراسمات عزای سیدالشهدا(ع) همچون سنوات تاریخی و سنتی از برنامه های اوقاف شهرستان گرگان است تا روضه های قدیمی در این شهر احیا شود.

 

وی افزود: اطعام دهی بر اساس نیات خیراندیش در سطح استان از دیگر برنامه های این ایام است که 22 بقعه متبرکه استان نیز بر اساس نیات احصاء شده اطعام عزای سیدالشهدا(ع) را خواهند داشت.شبستان


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد