hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > برگزاری ویژه برنامه‌های محرم با عنوان سوگواره بصیرت عاشورایی در گلستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان

برگزاری ویژه برنامه‌های محرم با عنوان سوگواره بصیرت عاشورایی در گلستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان از برگزاری ویژه برنامه‌های محرم با عنوان «سوگواره بصیرت عاشورایی» در بقاع متبرکه شاخص استان خبر داد.

حجت الاسلام مهدیان گفت: هدف از برگزاری این طرح تقویت باور‌های دینی و تبیین اهداف قیام عاشورا با بیان صحیح وقایع نهضت حسینی، اجرای صحیح نیات واقفین با موضوع عزاداری امام حسین (علیه السلام) و تطبیق آن با نیاز‌های روز جامعه، استفاده حداکثری از ظرفیت هیئت‌های مستقر در بقاع متبرکه به ویژه هیئت نوجوانان، استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه‌ها به ویژه حضور فعال و موثر در فضای مجازی است.

مدیر کل اوقاف گلستان با بیان‌اینکه در گلستان بیش از ۷۰ درصد از موقوفات با نیات مذهبی و سوگواری حسینی به ثبت رسیده است، افزود: بخش عمده‌ای از این موقوفات در زمان معاصر و رژیم استبدادی بوده که بسیاری از مظاهر اسلامی از جمله حجاب و تعزیه‌خوانی مخالفت می‌کردند، اما علمای زیادی مردم را تشویق می‌کردند که موقوفات خود را در زمینه تقویت کارد‌های معنوی و بصیرت افزایی در جهت نشر ارزش‌های عاشورایی وقف کنند.

حجت الاسلام مهدیان گفت: برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی از فردا چهارشنبه ۲۸ تیر تا ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ مطابق با اول محرم  تا آخر صفر ۱۴۴۵ در امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر کشور در سه سطح اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام مهدیان به ویژه برنامه‌های پیش‌بینی شده در دهه اول محرم امسال اشاره کرد و گفت: برنامه‌های مشترکی با عنوان بصیرت عاشورایی و شمیم حسینی در راستای اجرای نیات واقفین خیر اندیش با همکاری دستگاه‌های فرهنگی، تشکل‌های مردمی و جهادی، هیئت امنا و اصحاب وقف و بقاع متبرکه در ۳۸ بقعه متبرکه در سطح اجرا خواهد شد.

مدیر کل اوقاف گلستان به برگزاری همایش احلی من العسل ویژه دانش‌آموزان و نوجوانان حسینی اشاره کرد و گفت: این برنامه در به تأسی از نوجوانان عاشورایی و گرامیداشت یاد و نام حضرت قاسم بن الحسن (ع) و با هدف آشنایی نوجوانان با فرهنگ عاشورا برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: همایش رهروان زینبی ویژه بانوان با هدف تبیین سیره و شخصیت حضرت زینب (س)، تشریح خطبه آن حضرت در کوفه از ویژه برنامه‌های تدوین شده دیگر است.

حجت‌الاسلام مهدیان همچنین به برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی، اقامه نماز جماعت به ویژه در عاشورا و تاسوعا در بقاع متبرکه از دیگر برنامه‌های اجرای در ماه محرم با ظرفیت بقاع متبرکه و اماکن مذهبی برشمرد و گفت: بیش از ۶۸ مبلغ روحانی برای فعالیت‌های مذهبی و تبیین شعائر دینی در ماه محرم امسال به نقاط مختلف شهری و روستایی این استان اعزام می‌شوند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه افزود:میزبانی از عزداران و دستجات عزاداری، راه اندازی کاروان عزاداری و هیئت نوجوانان عاشورایی، سخنرانی و عزاداری با همکاری هیئات در بقاع متبرکه برپایی خیمه‌های معرفت با حضور مبلغین اعزامی و پخش آنلاین مراسم‌های شاخص از رسانه ملی، استانی و مجازی از دیگر برنامه‌های این طرح است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد